Sõnavabaduse piiramine. Illustratsioon: Bigstockphoto
Miks ultraliberaal tohib konservatiivi kohta öelda
absoluutselt mida iganes, aga konservatiiv liberaali kohta ei tohi mitte
midagi öelda? Kus meil see paljuigatsetud võrdne kohtlemine on, küsib
kolumnist Malle Pärn.
Ma olen Eesti Vabariigi kodanik, ma ei ole rikkunud seadust, ei ole
isegi autoga kiirust ületanud, ma maksan makse oma kasinatelt
sissetulekutelt – järelikult on mul ka õigus, nagu igal demokraatliku
riigi kodanikul, avaldada oma mõtteid, isegi siis, kui need kellelegi
tunduvad liiga kriitilistena.
Aga: võta näpust. Saadan ajalehele oma mureliku artikli, aga seda ei
avaldata. Sageli isegi ei vastata. Olen seda kogenud juba palju aastaid.
Sõna ei ole meie riigis mitte kõigi jaoks vaba.
Minu arvamusartikleid on ajakirjanduses avaldatud juba 22 aastat, ma
ei ole kirjaoskamatu, mul on kaks ja pool kõrgemat haridust. Ma ei
kirjuta kunagi ainult oma mõtteid, ma esindan üht väga suurt hulka eesti
inimesi, ma kirjutan mõtteid, mida mõtlevad kümned, võimalik, et sajad
tuhanded eestlased.
Kas meil on mingid seadusega keelatud mõtted? Miks ei ole nende
keelatud mõtete nimekirja kuskil avaldatud? Ei saa öelda, et kõik
konservatiivsed mõtted on keelatud, miks just minu mõtted meie
sõnavabaduse värava taha jäävad?
Miks ei tohi liberaalide uitmõtteid kritiseerida, liberaalide valesid
ja rumalusi paljastada? Miks konservatiivide kohta kirjutatud rumal
laim ja sõim pääseb päevalehtedesse ilma tsensuurita?
Kas põhjuseks on see, et konservatiivide mõtted on liiga valusad,
liiga tõesed, liiga ohtlikud, sest nad võivad avada “rumala” rahva
silmad?
Saatsin katseks “uuele” Postimehele ühe arvamusartikli, kus ma isegi
ei püüdnud ennast väga tagasi hoida, ei lasknud artiklit läbi rangest
enesetsensuurist, kirjutasin vabalt, sest konservatiivne
“alternatiivmeedia” on mind ära hellitanud: meie seal võime asjadest
rääkida nii, nagu me päriselt mõtleme. Ja Postimehe kaks viimast
peatoimetajat on lubanud võrdset kohtlemist erinevatele ideedele. Eks
ole, lubaja kah hea, mees, nagu vanasti öeldi.
Jah, enesetsensuur on teatavasti tänapäeval väga vajalik tööriist
igale konservatiivile, kui ta tahab midagi avaldada meie ideoloogilises
meedias. Tunnistagem ometi, et meie avalik meedia on üleni ja üdini
ideoloogiline. Ainult väga rumalad inimesed ei näe seda ja usuvad siiani
kõiki liberaalide valesid.
Postimees vastas mu uurivale kirjale, sest artikli saatmise peale mulle ei vastatud:
“Ütleme tõepoolest ära. Postimehe jaoks on tegemist stiililt liiga vägne looga.
Näide:
«Just nii käituvad sallivuslased, liberaalsed propagandistid,
migrantidega kaubitsejad, valelikud poliitikud, kinnimakstud
meediategelased ja igasugu ideoloogiate verbaalsed löömamehed. Nende
sildid on: “ksenofoob”, “homofoob”, “äärmuslane”, “kremlimeelne”,
“rassist”, “fašist”, “populist”, “lõhestaja”, “vihakõne”.»
Sildistamises süüdistades ei maksa ise samal ajal sildistada. Lugu on ka laiemalt liiga laetud epiteetidega vürtsistatud.”
Näete siis, ei taha see Postimees mitte päris-ajaleheks hakata.
Liberaaliat kritiseeriv artikkel on “liiga VÄNGE lugu”, “liiga laetud
vürtsitatud epiteetidega”.
Aga kuidas on näiteks Vilja Kiisleriga? Miks tema
tohib olla vänge ja vürtsikas, aga konservatiiv ei tohi? Miks tema tohib
alusetuid silte kleepida ja aina lapsikuid süüdistusi korrata, aga
konservatiiv ei tohi isegi mitte mõistuslikult analüüsida? Miks näiteks
Rein Raud tohib valitsust nimetada “natsivalitsuseks”? Kus meil need
natsid on??
Miks ainult liberaal tohib olla “vänge” ja “liiga laetud vürtsitatud
epiteetidega”? Vaadake ometi oma ajalehte, milliseid vürtse te olete
tulistanud konservatiivide pihta? Vaadake, mida te olete kirjutanud
Ungari kohta?
Huvitav on see viimane lause: “sildistamises süüdistades ei maksa ise samal ajal sildistada”.
Palun, võrrelge neid silte, mille ma jutumärkidesse panin, minu
epiteetidega. Migrantidega kaubitseja, sallivuslane, liberaalne
propagandist, valelik poliitik, kinnimakstud meediategelane, ideoloogia
verbaalne löömamees EI OLE sildid, vaid nende inimeste tegevuse
mõistuslikust analüüsist sündinud identiteedi kirjeldused. Tõestage
mulle, et nad seda ei ole? Kas tõde on liiga valus kuulda?
Tuletame meelde, missuguseid silte on Postimees lasknud liberaalidel meie vaimsesse keskkonda paisata.
Kui paljusid inimesi olete te alusetult, hüsteeriliselt laimanud? Kõik on internetis alles, otsige, keda huvitab.
Miks ultraliberaal tohib konservatiivi kohta öelda absoluutselt mida
iganes, aga konservatiiv liberaali kohta ei tohi mitte midagi öelda? Kus
meil see paljuigatsetud võrdne kohtlemine on?
See on minu peamine küsimus kogu meie meediale. Kas te olete päriselt
kaotanud realiteeditunde? Olete unustanud absoluutselt KÕIK reeglid,
elementaarse eetika ja moraali, jooksete amokki mingi teisse
sissesüstitud ideoloogia käsul?
Saatsin Postimehele prooviks ka ühe täiesti poliitikavälise artikli,
usust ja ateismist. Pealkirjaga: “Ära sülita vanasse kaevu enne, kui uus
on valmis kaevatud”.
See lubati avaldada, aga mitte kohe, sest järjekorras olla olnud
palju päevateemalisi lugusid. Pikka aega ootasin ja ootasin. Kui viimaks
küsisin, kuhu see artikkel jäi, siis vastati, et ”oh, unustasin teid täitsa ära, aga me ikka ei avalda seda.”
Kas selline ongi siis professionaalne ajakirjandus?
Just see on tegelikult alternatiivajakirjandus, vastand
objektiivsele, eetilisele ja erapooletule professionaalsele
ajakirjandusele.
See on tõejärgse ajastu kallutatud ja tsenseeritud häälekandja.
Allikas: https://objektiiv.ee/kolumn-liberaalne-demokraatia-on-suurim-sonavabaduse-piiraja/


Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar