Kui avada silmad ja näha liberaalse demokraatia südamikus
Prantsuse Revolutsiooni ja bolševismi vaimus töötavat mootorit, on
ühtäkki täiesti mõistetav, miks pole sellel režiimil midagi pistmist ei
liberalismi ega demokraatiaga ning miks kujutab ta endast ohtu
kodanikuvabadustele- ja õigustele, tõdeb Objektiivi toimetus juhtkirjas.
Pole sugugi juhus, et Tallinna ülikooli võrdleva poliitika dotsent Tõnis Saarts seob
Müürilehes ilmunud kommentaaris kokku sotsialistide ja liberaalse
demokraatia saatused. Saartsi sõnul ähvardab just nimelt sotsialistide
allakäik hävitada sõjajärgse liberaaldemokraatliku ühiskonnakorralduse.
Saartsi poolt tehtav üldistus rajaneb tõsiasjal, et end liberaalseks
demokraatiaks nimetav režiim rajaneb paljuski juurtelt
revolutsioonilisele sotsialistlik-kommunistlikule võrdsuskäsitlusele ja
ülepaisutatud riigimuskli sekkumisele selle õpetuse juurutamisel.
Kommunistlikus ühiskonnas pidid kodanikud riikliku surveaparatuuri
ähvardusel ohverdama oma privaatsuse, perekondliku intiimsuse ja
kodanikuvabadused varaliselt võrdse ühiskonna loomise utoopiale.
Liberaalses demokraatias nõuab valgustatud nomenklatuur oma kodanikelt
välist ja üha enam ka seesmist ustavust seksuaalselt vabastatud,
perekondlike juurteta ja rahvusliku identiteedita globaalse tarbija
ideaalile. Neid, kes rahvuslikku omapära kaitstes või perekonnakultuuri
edendades sellele eksperimendile vastu astuvad, saadavad
repressiivaparatuuri üha jõulisemad karistused sotsiaalmeedia
tsensuurist kriminaalkaristuse ja vanemlike õiguste minetamiseni välja.
Kõikvõimalike häbimärgistavate siltide külgekleepimisest rääkimata.
Kui avada silmad ja näha liberaalse demokraatia südamikus Prantsuse
Revolutsiooni ja bolševismi vaimus töötavat mootorit, on ühtäkki täiesti
mõistetav, miks pole sellel režiimil midagi pistmist ei liberaalsuse
ega demokraatiaga ning miks ta tänapäeval kujutab endast suurimat ohtu
kodanikuvabadustele- ja õigustele.
End valetades liberaalseks demokraatiaks nimetavat ideoloogiat võib
rahumeeli kutsuda hoopis revolutsiooniliseks demokraatiaks, mis enda
agressiivse väärõpetuse kehtestamise vahendina surub maha kodanike
vabadusi ja õigusi.
Revolutsiooniline totalitarism ühes või teises vormis on aga ajaloo
mastaabis alati lühiaegne ettevõtmine, mis on määratud kokku varisema.
Saartsi poolt fookusesse asetatud sotsialistide madalseis nii Ida- kui
ka Lääne-Euroopas kujutab endast sümptomit palju sügavamast protsessist
kui üksnes ühe erakonna või poliitilise ideoloogia pankrott.
Sotsialistide näguripäevadest vaatab vastu revolutsioonilise demokraatia
lõppmäng laiemalt.
Probleemile viitas hiljuti ka Ungari peaminister Viktor Orbán, kelle intervjuu Rooma rahvusvahelisel konservatiivsel konverentsil avaldas
Objektiiv tervikuna. Orbáni hinnangul on liberaalne demokraatia tänases
tähenduses möödanik. “Meil on vaja midagi uut. Me võime nimetada seda
illiberaalseks, me võime nimetada seda postliberalismiks, võime nimetada
seda kristlikuks demokraatiaks, mis iganes, kuid me vajame midagi uut,
sest praegusel baasil ei ole võimalik pakkuda inimestele head
valitsemist,” tunnistab Ungari peaminister.
Valijad terves Euroopas ärkavad tasahilju mõistmisele, et
revolutsiooniline demokraatia, mis on aastakümnete jooksul aktiivselt
tegelenud Euroopa islamiseerimisega, Euroopa kristliku kultuuri
hävitamisega, perekonna mõiste hägustamisega ja ühiskondliku positsiooni
lammutamisega ning kodanike vabaduste ja õiguste arvelt ilmavaatelise
õigeusklikkuse juurutamisega, ei vii meid enam edasi. Paljud maad ägavad
immigratsiooni ja seksuaalrevolutsioonist tingitud perekonnakultuuri
lagunemise poolt tekitatud sotsiaalse kaose all ning revolutsioonilise
demokraatia dogmade raames tegutsevad poliitikud sellega toime ei tule.
Nii pole pikemas perspektiivis löögi all mitte üksnes sotsialistid,
vaid kogu revolutsioonilise demokraatia poliitiline tiib, mille ridades
on pikka aega marssinud ka paljud Euroopa konservatiivid, liberaalid ja
kristlik-demokraadid.
Õhus on lootuse märke, et Euroopas lüüakse hingekella mitte üksnes
käputäiele erakondadele, vaid ühele ideoloogilisele ja poliitilisele
paradigmale, mille varisemise järel võib vähemalt loota rahvuslikumate
ja moraalselt tervemõistuslikumate jõudude esilekerkimisele, mitte
üksnes Poolas ja Ungaris, vaid ka igal pool mujal.
Allikas: https://objektiiv.ee/juhtkiri-revolutsioonilise-demokraatia-loppmang/
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar