Punasümboolikal ja nõukogude meelsusel ei tohiks Eestis kohta olla
Lätis ja Leedus on okupatsioonirežiimide sümboolika avalik kasutamine
keelatud. Eestis ei ole. Tulemuseks ongi see, et Eesti venekeelne kool
käib end Ajaloomuuseumis NSVL ja ENSV vappide ning nõukogude
propagandamaalide taustal pildistamas. Need on siis need lapsed, kes
äsja kooli tulnud ja keda hakatakse maast-madalast niimoodi
ideoloogiliselt mõjutama. Kui nad veidi suuremaks kasvavad, siis
saadetakse neid juba Venemaale ideoloogilis-sõjalistesse
noortelaagritesse, siinsete vene kooliõpetajate saatel. Kas me mitte ise
ei kasvata omale nii tulevasi "rohelisi mehikesi"?
Mis mõtet on tugevdada piirivalvet, kui nad sirguvad siinsamas, riigi sees? Mis üldse toimub neis vene koolides, kus keelt selgeks ei saadeta ja ajalugu õpetatakse nõukogudelikus vaimus? KAPO muidugi laiutab käsi, et meil on liberaalne riik, kuidagi sekkuda ei saa. KAPO on võimeline vaid aastaraamatuid kirjutama, seal saab kõik Eesti vaenlased paika panna. Kuid kahjuks sealgi tuleb neil pärast kohtuvaidlusi palju teksti musta tindiga katma. Mis siin enam kosta...
Kuidas saab üks vene kool takistamatult oma lipu ja klassi lastega marssida Ajaloomuseumi Nõukogude tuppa ja seal kalassipilte teha? Tagatipuks teatab selle Vene Lütseumi direktor, et tema eesti keeles ei räägi ja eesti keelsele AK-le intervjuud ei anna. Siin on juba materjali küll ja veel, et sundida Jevgeni Ossinovskit vabandama eesti rahva ees ja tagasi astuma. Vene keeles on selle nimi bardakk, mis tema ministeeriumi hallatavates vene koolides käib.
Augeiase tallid tuleb puhastada. Kuid see vajab ka vastavat meest. Kujutame näiteks ette, et Iisraelis, ütleme Tel-Avivis asuva saksa kooli õpilased käiksid klassipilte tegemas natsisümboolika tasutal. Mis te arvate, kuidas regeeriksid sellele juudid ja maailma üldsus?
Meenub ka üks teine sündmus seoses okupatsioonirežiimide sümboolikaga. Soome estofiili, Eesti iseseisvumise ja skaudiliikumise aktiivne toetaja Risto Teinoneni juhtum. Nimelt oli ta 2007 aastal oma sünnipäeval ehk siis kinnisel üritusel kandnud haakristiga käesidet (muide natsi- ja kommusümboolikat on naljatades kandnud ka mitmed eesti poliitikud nagu Viisitamm, Lang, Priimägi jt.) ja ka talle annetatud Maarjamaa Risti. Kui see pilt avalikuks tuli, võttis president Ilves talt antud autasu ära. Ka 2002 aastal eriliste teenete eest saadud kodakondsusest oli ta 2011 sisuliselt sunnitud loobuma. Ta elu Eestis tehti võimatuks. Selle ühe sümboolika pärast muudeti selle Eesti patrioodi ja kolmekordse kõrgharidusega mehe elu siin võimatuks. Temasugustega julgeb KAPO karmilt käituda. Muide Eesti "natsidega" võitlemist juhtis KAPO-s kaua aega hiljem Vene agendiks osutunud Aleksei Dressen. Miks siis imestada, et pronksöö sellise üllatusena tuli. Teinonen ei ole varjanud, et ta on rahvussotsialist. Miks ta ei võiks seda siis olla? Terve Euroopa on ju täis kommuniste ja komparteisid (nad on isegi vahelduva eduga Europarlamenid esindatud), kuigi kommunism on tapnud palju enam inimesi, kui rahvussotsialism. Võib ju olla rahvuslane (midagi IRLsarnast) või sots (midagi SDE sarnast), kuid korraga mõlemat nagu olla ei tohiks. Imelik?
Vahelepõikena ajalukku võik tuua näiteks Martin Lutheri. Kas meie luterlased teavad, et nende kallis Luther oli elu ajal nii räige antisemiit, et Hitleri väljaütlemised lausa kahvatuvad tema antisemiitlike raamatute kõrval. Kuid kui Lutherile saab selle andestada ja keskenduda ta teistele, parematele külgedele, kas ei saaks siis sama moodi ka teiste ajalooliste suurkujude puhul käituda, kes on tänaüheselt halvaks kuulutatud? Miks on nii, et ühe totalitaarse okupatsioonirežiimi sümboolika kasutamine on aktsepteeritav, kuid teise oma mitte? Näiteks natsid tapsid nelja okupatsiooniaastaga kordades vähem, kui nõukogudelased ühe aastaga. Kuid keelatud on Eestis vaid natside sümboolika. Vähemalt võib seda järeldada politsei regeerimiste ja linnapildis ning mujal kohatavate sümbolite järgi. Siinjuures on paslik meelde tuletada, et erinevalt sirp-vasarast, on haakrist iidne sümbol.
Seepärast oli ka lapsik Kaitseliidul karistada oma liiget, kes kandis kunagi paraadil haakristi kujulist kõrvarõngast. Tilluke (iidne) haakrist neiu kõrvas torkab silma, kuid Tallinnas ja mujal majade küljes tilbendav nõukogude sümboolika ei häiri nagu kedagi. Kuigi paljud punarežiimi ohvrid on tänaseni meie keskel ja peavad alatasa nende jubedate sümbolitega nn. vabas Eestis silmitsi seisma. See on trauma, mis mõjutab tervist. Kuid sellest ei hoolita. Jahitakse hoopis haakristikesi. Arvan, et enamus eestlasi ei vaja okupatsioonirežiimide sümboolikat, olgu need millised tahes. Aga olgu nad siis kõik keelatud või siis kõik lubatud, kuid praegune punarežiimi sümbolite lubamine-austamine peaks lõppema. Aitab meile meie oma riigi sümbolitestki (kuigi vapilõvidki on pärit Taani okupatsioonirežiimilt).
Mis mõtet on tugevdada piirivalvet, kui nad sirguvad siinsamas, riigi sees? Mis üldse toimub neis vene koolides, kus keelt selgeks ei saadeta ja ajalugu õpetatakse nõukogudelikus vaimus? KAPO muidugi laiutab käsi, et meil on liberaalne riik, kuidagi sekkuda ei saa. KAPO on võimeline vaid aastaraamatuid kirjutama, seal saab kõik Eesti vaenlased paika panna. Kuid kahjuks sealgi tuleb neil pärast kohtuvaidlusi palju teksti musta tindiga katma. Mis siin enam kosta...
Kuidas saab üks vene kool takistamatult oma lipu ja klassi lastega marssida Ajaloomuseumi Nõukogude tuppa ja seal kalassipilte teha? Tagatipuks teatab selle Vene Lütseumi direktor, et tema eesti keeles ei räägi ja eesti keelsele AK-le intervjuud ei anna. Siin on juba materjali küll ja veel, et sundida Jevgeni Ossinovskit vabandama eesti rahva ees ja tagasi astuma. Vene keeles on selle nimi bardakk, mis tema ministeeriumi hallatavates vene koolides käib.
Augeiase tallid tuleb puhastada. Kuid see vajab ka vastavat meest. Kujutame näiteks ette, et Iisraelis, ütleme Tel-Avivis asuva saksa kooli õpilased käiksid klassipilte tegemas natsisümboolika tasutal. Mis te arvate, kuidas regeeriksid sellele juudid ja maailma üldsus?
Meenub ka üks teine sündmus seoses okupatsioonirežiimide sümboolikaga. Soome estofiili, Eesti iseseisvumise ja skaudiliikumise aktiivne toetaja Risto Teinoneni juhtum. Nimelt oli ta 2007 aastal oma sünnipäeval ehk siis kinnisel üritusel kandnud haakristiga käesidet (muide natsi- ja kommusümboolikat on naljatades kandnud ka mitmed eesti poliitikud nagu Viisitamm, Lang, Priimägi jt.) ja ka talle annetatud Maarjamaa Risti. Kui see pilt avalikuks tuli, võttis president Ilves talt antud autasu ära. Ka 2002 aastal eriliste teenete eest saadud kodakondsusest oli ta 2011 sisuliselt sunnitud loobuma. Ta elu Eestis tehti võimatuks. Selle ühe sümboolika pärast muudeti selle Eesti patrioodi ja kolmekordse kõrgharidusega mehe elu siin võimatuks. Temasugustega julgeb KAPO karmilt käituda. Muide Eesti "natsidega" võitlemist juhtis KAPO-s kaua aega hiljem Vene agendiks osutunud Aleksei Dressen. Miks siis imestada, et pronksöö sellise üllatusena tuli. Teinonen ei ole varjanud, et ta on rahvussotsialist. Miks ta ei võiks seda siis olla? Terve Euroopa on ju täis kommuniste ja komparteisid (nad on isegi vahelduva eduga Europarlamenid esindatud), kuigi kommunism on tapnud palju enam inimesi, kui rahvussotsialism. Võib ju olla rahvuslane (midagi IRLsarnast) või sots (midagi SDE sarnast), kuid korraga mõlemat nagu olla ei tohiks. Imelik?
Vahelepõikena ajalukku võik tuua näiteks Martin Lutheri. Kas meie luterlased teavad, et nende kallis Luther oli elu ajal nii räige antisemiit, et Hitleri väljaütlemised lausa kahvatuvad tema antisemiitlike raamatute kõrval. Kuid kui Lutherile saab selle andestada ja keskenduda ta teistele, parematele külgedele, kas ei saaks siis sama moodi ka teiste ajalooliste suurkujude puhul käituda, kes on tänaüheselt halvaks kuulutatud? Miks on nii, et ühe totalitaarse okupatsioonirežiimi sümboolika kasutamine on aktsepteeritav, kuid teise oma mitte? Näiteks natsid tapsid nelja okupatsiooniaastaga kordades vähem, kui nõukogudelased ühe aastaga. Kuid keelatud on Eestis vaid natside sümboolika. Vähemalt võib seda järeldada politsei regeerimiste ja linnapildis ning mujal kohatavate sümbolite järgi. Siinjuures on paslik meelde tuletada, et erinevalt sirp-vasarast, on haakrist iidne sümbol.
Seepärast oli ka lapsik Kaitseliidul karistada oma liiget, kes kandis kunagi paraadil haakristi kujulist kõrvarõngast. Tilluke (iidne) haakrist neiu kõrvas torkab silma, kuid Tallinnas ja mujal majade küljes tilbendav nõukogude sümboolika ei häiri nagu kedagi. Kuigi paljud punarežiimi ohvrid on tänaseni meie keskel ja peavad alatasa nende jubedate sümbolitega nn. vabas Eestis silmitsi seisma. See on trauma, mis mõjutab tervist. Kuid sellest ei hoolita. Jahitakse hoopis haakristikesi. Arvan, et enamus eestlasi ei vaja okupatsioonirežiimide sümboolikat, olgu need millised tahes. Aga olgu nad siis kõik keelatud või siis kõik lubatud, kuid praegune punarežiimi sümbolite lubamine-austamine peaks lõppema. Aitab meile meie oma riigi sümbolitestki (kuigi vapilõvidki on pärit Taani okupatsioonirežiimilt).
Allikas: http://rahvuslik.blogspot.com/2014/11/punasumboolikal-ja-noukogude-meelsusel.html
Vene Lütseum Nõukogude verist okupatsiooni ülistamas ja seda lastesse süstimas. Jälk, tülgastav, kuritegelik! Need on tiblad! |
1 kommentaari:
Antisemiitlus ja kommunismivastasus sh. sümboliikaga seotu on täna suht sama! Ka muutused tänases päevapoliitikas: https://www.youtube.com/watch?v=qM287j463g8
II osa https://www.youtube.com/watch?v=gpfBiwub-LQ
jne
Postita kommentaar