Ei päde see graafik, kui arvestame selle rubla algust 61-l ja vaatame, mis said ta eest 92-l. Nagu "heal vene" ajal inflatsiooni poleks olnud?.
Oli-oli ja veel missugune. Tavaliselt numbreid duubeldati, kui kuskil kabinettides selgus, et raha on jälle juurdetrüki tõttu õhemaks kulunud. Tundub, et nostalgialainel on siin kirja saanud kaheksakümnendate alguse "stabiilse" ajajärgu numbrid, edaspidi ju läks asi suisa käest ära. Mäletan, et naabrid said kaheksakümnendate lõpul omale autoostuloa ja kui lõpuks auto reaalselt kolhoosile eraldati, siis ostsid nad selle veel riikliku hinna eest välja ja oleks võinud kohe samal päeval kolmekordse hinnaga edasi müüa. Tegelikud turuhinnad olid juba selliseks kujunenud selle paari aasta jooksul. Õnneks hoidsid nad masina endale ja kuskil kümne aastat tagasi läks asi sõidukõlbmatuna metallikokkuostu platsile .) Samamoodi läksid ju kõigi säästud paari aastaga kõige mineva teed.
Lisaks võib arvestada erineva kursiga lõunamaa vabariikides ja meie kandis. Seal ei maksnud see paber midagi, kohalikud ei viitsinud isegi mahakukkunud ruublit maast üles korjata. Seal käis ju kohutav korruptsioon, mis hinnad üles viis ja oli palju musta ettevõtlust, suisa suuri vabrikuid. Poes jah pidid ehk kaupa nn.riikliku hinnaga müüma ja seetõttu letid tühjalt seisidki. Kui sul aga oli vaja mingit kasulikku asja, siis maksis see riiklikust hinnast korda viis-kümme rohkem. Mäletan et klassivennale tõi isa sealt kahe triibuga botased, vist viiekümne rubla eest. Põrandaalune toode oli aga kestsid küll. Poest sa selliseid riikliku hinnaga ei saanud. Vabamüügis olid heal juhul koledad tartu botased 16.- paar ja kui vedas siis said ehk mingid leedu jalavarjud. Eelnevat olukorda ei leevendanud isegi teadmine, et botaseliin on kõige mooodsaim saadaolev lääne-saksamaa toode(tegelikult nüüd vaevalt, kuid nii räägiti). Kossid tulid sealt välja ikkagi kodumaised ja koledad kui öö. Sama lugu sangari teksastega. Materjal otse vennasvabariikidest, disain kodumaine, kuluda ei tahtnud kuidagi. Ja taksoga 10 kilomeetrit ikkagi sõita ei saanud. Minu mäletamist mööda keeras taksist kohe kakskümmend kopkat ette, kui sisse istusid ja sõitki läks sama taksiga. Kui seda üldse võtta oli muidugi.
1 kommentaari:
Ei päde see graafik, kui arvestame selle rubla algust 61-l ja vaatame, mis said ta eest 92-l. Nagu "heal vene" ajal inflatsiooni poleks olnud?.
Oli-oli ja veel missugune. Tavaliselt numbreid duubeldati, kui kuskil kabinettides selgus, et raha on jälle juurdetrüki tõttu õhemaks kulunud. Tundub, et nostalgialainel on siin kirja saanud kaheksakümnendate alguse "stabiilse" ajajärgu numbrid, edaspidi ju läks asi suisa käest ära. Mäletan, et naabrid said kaheksakümnendate lõpul omale autoostuloa ja kui lõpuks auto reaalselt kolhoosile eraldati, siis ostsid nad selle veel riikliku hinna eest välja ja oleks võinud kohe samal päeval kolmekordse hinnaga edasi müüa. Tegelikud turuhinnad olid juba selliseks kujunenud selle paari aasta jooksul. Õnneks hoidsid nad masina endale ja kuskil kümne aastat tagasi läks asi sõidukõlbmatuna metallikokkuostu platsile .) Samamoodi läksid ju kõigi säästud paari aastaga kõige mineva teed.
Lisaks võib arvestada erineva kursiga lõunamaa vabariikides ja meie kandis. Seal ei maksnud see paber midagi, kohalikud ei viitsinud isegi mahakukkunud ruublit maast üles korjata. Seal käis ju kohutav korruptsioon, mis hinnad üles viis ja oli palju musta ettevõtlust, suisa suuri vabrikuid. Poes jah pidid ehk kaupa nn.riikliku hinnaga müüma ja seetõttu letid tühjalt seisidki. Kui sul aga oli vaja mingit kasulikku asja, siis maksis see riiklikust hinnast korda viis-kümme rohkem.
Mäletan et klassivennale tõi isa sealt kahe triibuga botased, vist viiekümne rubla eest. Põrandaalune toode oli aga kestsid küll. Poest sa selliseid riikliku hinnaga ei saanud. Vabamüügis olid heal juhul koledad tartu botased 16.- paar ja kui vedas siis said ehk mingid leedu jalavarjud. Eelnevat olukorda ei leevendanud isegi teadmine, et botaseliin on kõige mooodsaim saadaolev lääne-saksamaa toode(tegelikult nüüd vaevalt, kuid nii räägiti). Kossid tulid sealt välja ikkagi kodumaised ja koledad kui öö.
Sama lugu sangari teksastega. Materjal otse vennasvabariikidest, disain kodumaine, kuluda ei tahtnud kuidagi.
Ja taksoga 10 kilomeetrit ikkagi sõita ei saanud. Minu mäletamist mööda keeras taksist kohe kakskümmend kopkat ette, kui sisse istusid ja sõitki läks sama taksiga. Kui seda üldse võtta oli muidugi.
Postita kommentaar