Piraadipealikud Ээрик-Нийле Кросс ja Мартин Пласа
Vatus ajalehele "Moskovski Komsomolets Estonia"
Arctic Sea piraadisaagale on lisandumas põnev-jaburaid lehekülgi.
Teatavasti käib venemaal piraadiprotsess (nii kohtulik kui kohtuväline), kus Arctic Sea kaaperdajaid "töödeldakse", lohistatakse ühest kohtust teise. Mõned on alla andnud ja end süüdi tunnistanud, mõned mitte.
Laevakaaperdamises juba süüdi mõistetud piraat Dmitri Savins andis täna ütlusi Arhangelski Oblastikohtus, kus menetletakse ta teisi kambakaaslasi, teavitas RIA "Novosti" (РИА "Новости"). Lätist pärit vene keelt kõnelevat lätimaalast nimetatakse mereröövlite juhiks, kelle Moskva linnakohus on kaaperdamises süüdi mõistnud ning kohaldanud ta suhtes karistusena 7 aastat kolooniat range režiimiga laagris. Samas protsessis keegi Andrei Lunev, keda nimetatakse lihtpiraadiks (pядовой пират Андрей Лунев), sai omale karistuseks mereröövli elu elamise eest 5 aastat üldrežiimiga kolooniat. Keegi Sergei Demtšenko aga 3 aastat vanglat.
Agentuuri RIA Novosti teatel olla see Dmitri Savins toonud kohtuistungil tunnistusi andes ära ühe laevakaaperdamise põhjuse. Selle põhjusena nimetanud ta "vajadust suurendada Balti merel nõudlust valveteenuse järele laevadel".
Savins, vastates prokuröri küsimustele, nimetas laevaröövi tellijad. Tema sõnul finantseeris kogu aktsiooni "eesti ettevõtja ja endine Eesti eriteenistuse kaastöötaja Eerik-Niile Kross" (эстонский предприниматель и бывший сотрудник спецслужб Эстонии Ээрик-Нийле Кросс). Ka idee ise olla pärinenud Eerik-Niilelt.
Savinsi sõnul soovis Kross laeva hõivamise ning selle eest saadava väljaostusumma abil parandada ühelt poolt oma varanduslikku seisu kui ka tekitada Balti merel nõudlust laevade valveteenuse järele kaitseks piraatide vastu. Savins seletas lisaks, et üks Kross'i firmadest pakub nimelt valveteenust Balti merel seilavatel laevadel.
"Kandidaatide otsingul aitas Krossi tema kolleeg Martin Plasa, kes esitles mulle enam kui 20 ankeeti (piraadikandidaatidest - BHR märkus). Inimesi püüti valida kalduvuste alusel. Eelistati neid kellel oli kalduvus avantürismile ning, kes omasid merelist kogemust (морской опыт - ?). Peale selle finantseeris Kross kogu operatsiooni ettevalmistust ning valis välja kaaperdatava laeva. ... Kaaperdamise ettevalmistamiseks ning laeva hõivamise jaoks eraldas Kross mulle kokku 175 000 - 195 000 EURot, millest reaalselt kulutasin ma ära ca 40 000 EURot vähem," avameelitses Savins.
Samas on hinnatud hõivatud laeva maksumuseks 124 miljonit rubla (ca 3 miljonit EUR) ning selles asunud puidulasti maksumuseks 88 milj. rubla (ca 2,1 miljonit EUR)
Arhangelski oblastikohus alustas eelmise aasta detsembrikuus kriminaalasja läbivaatamist osade Arctic Sea kaaperdajate asjus. Kohtu all on venelane Dmitri Bartenev, lätimaalane ning Läti kodakondsust omav (PKV*) Vitali(s) Lepin(s), eestimaalane ning Eesti kodakondsust omav (PKV*) Jevgeni Mironov ning lisaks hunnik olematu kodakondsusega persoone - Aleksei Andrjušin, Aleksei Bulejev ja Igor Borisov. Kõiki neid süüdistatakse Vene KrK § 227 kohaselt piraatluses.
Repliik:
Kuigi ei BHR ega ma isiklikult hiilga eriti roheliste aktiivse toetamisega ning suhtuminegi üksikkandidaatidesse, kes on ja nagu pole ka üksikkandidaadid (nagu näiteks E.-N. Kross), ka kuidagi jahedavõitu. Ometigi pean tunnistama, et sellise venemaa "uudise" lugemine oli üsna lõbus ning tuletas kangesti meelde nõukogudeageseid kohtutraditsioone, mis pärinesid stalinismi perioodist.
Ka siis kehtis kohtumõistmisel üks ja üldine süsteem - leidke inimene, küll meie (NKVD ja seltsimehelik kohus) süü leiame.
Lihtsalt võeti inimene kinni ja mõne aja möödudes tunnistas lihtne trammijuht, arst, teadlane "vabatahtlikult" üles, kuidas ta oli Trotski agent, Zinovjeviga koos Stalini mõrva planeerija, Inglise luure resident ja/või ühtlasi USA'sse tunneli kaevaja - mida iganes.
Muide - Savin on varasemalt väitnud, et ta palkas tööle «rikas Vene ärimees» Vladimir Jarovoi. (Briti ajaleht "The Sunday Times", vt: Arctic Sea kaaperdaja palkas Vene ärimees)
* PKV - poliitiliselt korrektne väljend
Anar Rand
BHR
Allikas: http://bhr.balanss.ee/
Arctic Sea piraadisaagale on lisandumas põnev-jaburaid lehekülgi.
Teatavasti käib venemaal piraadiprotsess (nii kohtulik kui kohtuväline), kus Arctic Sea kaaperdajaid "töödeldakse", lohistatakse ühest kohtust teise. Mõned on alla andnud ja end süüdi tunnistanud, mõned mitte.
Laevakaaperdamises juba süüdi mõistetud piraat Dmitri Savins andis täna ütlusi Arhangelski Oblastikohtus, kus menetletakse ta teisi kambakaaslasi, teavitas RIA "Novosti" (РИА "Новости"). Lätist pärit vene keelt kõnelevat lätimaalast nimetatakse mereröövlite juhiks, kelle Moskva linnakohus on kaaperdamises süüdi mõistnud ning kohaldanud ta suhtes karistusena 7 aastat kolooniat range režiimiga laagris. Samas protsessis keegi Andrei Lunev, keda nimetatakse lihtpiraadiks (pядовой пират Андрей Лунев), sai omale karistuseks mereröövli elu elamise eest 5 aastat üldrežiimiga kolooniat. Keegi Sergei Demtšenko aga 3 aastat vanglat.
Agentuuri RIA Novosti teatel olla see Dmitri Savins toonud kohtuistungil tunnistusi andes ära ühe laevakaaperdamise põhjuse. Selle põhjusena nimetanud ta "vajadust suurendada Balti merel nõudlust valveteenuse järele laevadel".
Savins, vastates prokuröri küsimustele, nimetas laevaröövi tellijad. Tema sõnul finantseeris kogu aktsiooni "eesti ettevõtja ja endine Eesti eriteenistuse kaastöötaja Eerik-Niile Kross" (эстонский предприниматель и бывший сотрудник спецслужб Эстонии Ээрик-Нийле Кросс). Ka idee ise olla pärinenud Eerik-Niilelt.
Savinsi sõnul soovis Kross laeva hõivamise ning selle eest saadava väljaostusumma abil parandada ühelt poolt oma varanduslikku seisu kui ka tekitada Balti merel nõudlust laevade valveteenuse järele kaitseks piraatide vastu. Savins seletas lisaks, et üks Kross'i firmadest pakub nimelt valveteenust Balti merel seilavatel laevadel.
"Kandidaatide otsingul aitas Krossi tema kolleeg Martin Plasa, kes esitles mulle enam kui 20 ankeeti (piraadikandidaatidest - BHR märkus). Inimesi püüti valida kalduvuste alusel. Eelistati neid kellel oli kalduvus avantürismile ning, kes omasid merelist kogemust (морской опыт - ?). Peale selle finantseeris Kross kogu operatsiooni ettevalmistust ning valis välja kaaperdatava laeva. ... Kaaperdamise ettevalmistamiseks ning laeva hõivamise jaoks eraldas Kross mulle kokku 175 000 - 195 000 EURot, millest reaalselt kulutasin ma ära ca 40 000 EURot vähem," avameelitses Savins.
Samas on hinnatud hõivatud laeva maksumuseks 124 miljonit rubla (ca 3 miljonit EUR) ning selles asunud puidulasti maksumuseks 88 milj. rubla (ca 2,1 miljonit EUR)
Arhangelski oblastikohus alustas eelmise aasta detsembrikuus kriminaalasja läbivaatamist osade Arctic Sea kaaperdajate asjus. Kohtu all on venelane Dmitri Bartenev, lätimaalane ning Läti kodakondsust omav (PKV*) Vitali(s) Lepin(s), eestimaalane ning Eesti kodakondsust omav (PKV*) Jevgeni Mironov ning lisaks hunnik olematu kodakondsusega persoone - Aleksei Andrjušin, Aleksei Bulejev ja Igor Borisov. Kõiki neid süüdistatakse Vene KrK § 227 kohaselt piraatluses.
Repliik:
Kuigi ei BHR ega ma isiklikult hiilga eriti roheliste aktiivse toetamisega ning suhtuminegi üksikkandidaatidesse, kes on ja nagu pole ka üksikkandidaadid (nagu näiteks E.-N. Kross), ka kuidagi jahedavõitu. Ometigi pean tunnistama, et sellise venemaa "uudise" lugemine oli üsna lõbus ning tuletas kangesti meelde nõukogudeageseid kohtutraditsioone, mis pärinesid stalinismi perioodist.
Ka siis kehtis kohtumõistmisel üks ja üldine süsteem - leidke inimene, küll meie (NKVD ja seltsimehelik kohus) süü leiame.
Lihtsalt võeti inimene kinni ja mõne aja möödudes tunnistas lihtne trammijuht, arst, teadlane "vabatahtlikult" üles, kuidas ta oli Trotski agent, Zinovjeviga koos Stalini mõrva planeerija, Inglise luure resident ja/või ühtlasi USA'sse tunneli kaevaja - mida iganes.
Muide - Savin on varasemalt väitnud, et ta palkas tööle «rikas Vene ärimees» Vladimir Jarovoi. (Briti ajaleht "The Sunday Times", vt: Arctic Sea kaaperdaja palkas Vene ärimees)
* PKV - poliitiliselt korrektne väljend
Anar Rand
BHR
Allikas: http://bhr.balanss.ee/
0 kommentaari:
Postita kommentaar