RAHVUSLANE

Rahvuslane

reede, 19. mai 2017

Martin Helme: Panen siia mõned oma sõnavõtud tänaselt mammutistungilt

Panen siia mõned oma sõnavõtud tänaselt mammutistungilt, üks masendav eelnõu teise järel, mis koalitsiooni häältega edasi marsivad.

Pakendiaktsiisist:

Ma pean ütlema, et see jutt, millega te meile seda eelnõu müüte, on ikka tülgastavalt kahepalgaline. Kui tegemist on oleks keskkonnateemaga, mida te üritate meile siin rääkida, siis oleks meie ees praegu keskkonnaminister, mitte rahandusminister. Fakt on see, et praegusele taaskasutusele ja pandisüsteemile lisaks tuleb uus maks, mis võtab Eesti inimeste ja Eesti ettevõtjate taskust 15–20 miljonit. See ongi kogu asja mõte.

Ma küsiksin selle pakendite vähendamise kohta, et kuidas te kommenteerite, kui meil praegu on näiteks keemiaettevõtted, millele on teiste seadustega väga rangelt ette nähtud, milliseid pakendeid nad kasutama peavad - kui suuri, mis mahus, mis materjalist. Kuidas see uus maks sunnib neid vähem pakendama? Teine küsimus, kui meil on needsamad euroalused, mis sõidavad näiteks kaubandusettevõtete siseselt ringi, viivad ühest laost teise ja kõik see on maksustatud, kes selle kinni maksab? Selle maksab kinni tavaline inimene. Kuidas see vähendab [pakendeid], kas saab ilma euroaluseta kaupa vedada kauplusesse või?

Aga kui see kõik ei oleks nii kurb ja traagiline, siis ajaks ikka muigama küll, kuidas uuesti oma konservatiivse selgroo ja orientiiri üles leidnud konservatiivse erakonna konservatiivne minister müüb meile täiesti selget vasakpoolset majandusplaani ja täiesti selget vasakpoolset maksuplaani, olles siis see õnnetu inimene, kes käib meile siin ette kandmas maksutõuse ja uute ilgete maksude väljaleiutamist. Kindlasti tema sees hüppab rõõmust õhku Reagan, Thatcher ja Pinochet ja karjuvad hurraa, hurraa. Jõudu tööle!

Tõmbame lihtsalt sellele asjale rasvase joone alla, tegemist on avalikkusele jõhkralt näkku valetamisega, kui keegi tuleb rääkima, et see on loodushoiumeede või mingi keskkonnameede. Vastupidi, on väga suur risk, et keskkonnale on sellel negatiivne tagajärg, sest süsteem läheb kallimaks ja inimesed hakkavad prügi viima metsa alla. Tegemist on inimestelt raha korjamise meetmega. Nii lihtne see lugu ongi ja ma saan aru, ma olen vastu, aga ma saan aru, et punased armastavad inimestelt raha ära võtta, et siis seda tagasi neile pudistada, tänutunnet nõudes, aga väidetavalt konservatiivse erakonna väidetavalt konservatiivne rahandusminister peaks häbi pärast maa alla vajuma, kui ta seda asja siin kaitseb.

Suhkrumaksust:

Meil on siin täna olnud palju juttu sellest, kuidas me võitleme paksude vastu. No me kõik saame aru, et ei võidelda paksude vastu, vaid lihtsalt inimeste taskust korjatakse raha ja see on üks efektiivne viis raha korjamiseks. Ja kõik saavadki sellest niimoodi aru. Aga see ei ole veel isegi minu meelest kõige suurem probleem. Kõige suurem probleem on nüüd ikkagi jälle see, et meil on valitsus see, kes liiga paks on, mitte inimesed. Ja valitsus muudkui ahmib juurde inimeste taskust, et veel paksemaks minna. Ja ma pean ausalt ütlema, et see on vabale täiskasvanud vastutustundlikule adekvaatsele kodanikule solvav, et meil on ministrid ja ametnikud, kes peavad ennast nii targaks, et nad võivad tulla ütlema, mida ma tohin juua, mida ma ei tohi juua ja mille eest ma pean trahvi maksma sisuliselt. Ma küsin lihtsa küsimuse: kui meil rahvas on nii kohutavalt loll, et ministrid peavad neile ütlema, mida nad tohivad juua, siis kuidas selle kohutavalt lolli rahva hulgast saavad tulla nii targad ministrid, et nad teavad meile öelda, mida me juua võime?

Mina keeldun kaasa minemast siin selle nina nokkimisega grammi komakohtade üle, sest see maks on maailmavaateline maks. See on vasakpoolsete arusaamine asjadest, et tuleb keelata, käskida, konfiskeerida. Parempoolsed ja konservatiivsed erakonnad, parempoolsed ja konservatiivsed poliitikud usuvad ettevõtjate vabadusse ja isikute vabadusse ise otsustada, mida nad näost sisse ajavad või kui palju nad midagi-kuidagi kokku segavad. Nii et te loomulikult ei öelnud, et Eesti inimesed on lollid, ükski tark poliitik ei ütle seda välja, aga kogu see seaduse eelnõu karjub meile näkku, et teie arvates on Eesti inimesed lollid ja lollidelt tulebki raha ära võtta. Nüüd ma küsin uuesti, et kuidas läheb kokku selline konfiskeeriv, keelav, käskiv eelnõu väidetavalt konservatiivse maailmavaatega?

Kas me peame debatti liiga valjult või mitte, ma pean ausalt tunnistama, et minu meelest on see õudne, kui siin saalis läbi peanaha inisetakse või mingit supiauru sahistatakse mikrofoni. Oma tõe eest tuleb valjusti väljas olla!

Kõik saavad aru, et see on rahvalt raha koorimise maks. Saime ka selgeks – ilusti puust ette ja punaseks –, et see koorib kõige rohkem elanikkonna vaesemat osa, st seda osa, mille eest valitsus väidab ennast kõige rohkem võitlevat. See mõjutab kõige halvemini lastega peresid. Nii et kui seda siin õigustatakse sellega, et on tehtud mingi tulumaksuskeem, mis justkui annab vaesematele inimestele rohkem raha kätte, siis midagi teha ei ole, klassikaline paksu riigi tegevus – lusikaga antud, kulbiga võetud. Ja see on tegelikult kogu selle seaduseelnõu kõige ebameeldivam aspekt, et me oleme jõudnud 25 aastat peale totalitaarse riigi kokkuvarisemist ja vabariigi sündimist sellisesse faasi, kus meil on ametnikud ja poliitikud, kes siiralt usuvad, et on nende asi korraldada inimeste toidulauda. Ei ole! Ja kui te nii arvate, siis on teil põues väike liberaalne fašist, kes tahab kõike ära keelata, mulle nina ette panna mingisugust veganködi või ma ei tea mida, ja öelda, et nii pead, teistmoodi ei saa. Ja kui sa, raibe, võtad midagi, mis sulle meeldib ja mulle ei meeldi, siis maksa rohkem. See on paksu riigi totalitaarne mõtteviis, mis loomulikult käib käsikäes paksu maksukihiga.

Allikas: Facebook

3 kommentaari:

Anonüümne 19. mai 2017, kell 13:16  

"Läbi peanaha inisemine"? "Ja kui sa, raibe..."? Kus on alles sõnavara. Minu häält Martin Helme küll mitte kunagi ei saa.

Muide kõik maksud - viimane kui üks - on rahvalt raha koorimise maksud.

Anonüümne 19. mai 2017, kell 21:51  

KAS libekeelsed, hästi valitud sõnavaraga poliitilised petised, malbe luisusuuga tegelased väärivad rohkem valija hääli?Kas sisu pole tähtsam kui pakend? Ja meie trööstitu olukorra põhjustadateks ongi tegelikult pealiskaudsed valijad???

Anonüümne 20. mai 2017, kell 11:39  

Martin presidendiks! Sõnavara on eestlasele igati kohane!



Eesti Vabadussõjalaste Liit


TIIBET VABAKS!

  © Blogger template Ramadhan Al-Mubarak

Back to TOP