Libarebased ja kooljad rahvuslikul väärikusel tallamas
Euroopa „vägevate” käsul ja kohalike kaasajooksikute abil tahetakse eestlastelt (taas!) võtta rahvuse ajalugu ja kangelased. „Mälukustutajad” unustasid aga ühe „pisiasja” – vaheda mõõgatera.
Kui
väärikas inimene tahab oma põlgust väljendada, siis ei räägi ta, ei suhtle
väärituga. On olemas ka teine tee, juhuks, kui vaikimine komplitseeritud. Näiteks
okupatsiooni, repressioonide tingimustes. Eestlased on sajandeid soovimatuid
võõraid üle kavaldanud, suheldes nendega mõnes teises, mitte aga eesti keeles. Põlvkondi
kestnud võõraste valitsemine on kahjuks oma jälje jätnud: koduselt toredatele,
sõbralikele eestlastele lisaks on ühiskonda tekkinud õelate, lausa lakeilike
ahnurite klikk. Eesti keeles on selliste jaoks ühine nimetaja: äraandjad.
XXI
sajandi alguseks oleme jõudnud niikaugele, et eesti keelt emakeelena kasutavad libarebased sülitavad koos (ei tea
millisest) hauast pärit koolja(te)ga avalikult näkku nii eestlusele kui
meie ajaloolist territooriumi eri aegadel, relv käes, kaitsnutele. Teisisõnu
võitlevad „liberaalidest“ libarebased ja kooljad surnutega, kes ei suuda ennast
enam kaitsta. Oludes, kus suurem osa rahvuskaaslasi hõivatud igapäevase leiva
teenimisega, vere maitse suus, loodeti
ilmselt sellele, et vastulööjaid enam ei ole ega tulegi.
„Euroopa manifest” kui ajaloomuutmise
suunaja
Skandaal
ja väitlused nn. ülevaateteose „Eesti ajalugu II” ümber kulmineerusid 5 02 2013
ETV saates „Vabariigi kodanikud“. Päev hiljem saatis kamraad allakirjutanule „Euroopa
manifesti“ koopia. Selle nn. dokumendi oli koostanud kaks Euroopa Parlamendi
(kurikuulsat) saadikut: Daniel Cohn-Bendit ja Guy Verhofstadt.
Nüüd
said ruttu selgeks õelalt vassijate motiivid – eeskätt manifesti huve teenivas
kontekstis. Noored libarebased mõistsid ülikiirelt, kuhu tuleb rivistuda, millist
„suure mängu“ – eeldan – satanistlikku
viisi tuleb neil nüüd vilistama hakata (!).
Tõelistel
valitsejatel, samuti ajaloolastel ja poliitikahuvilistel on sajandeid hästi
teada asjaolu: „Kui tahad üht rahvast
alandada, siis võta temalt esmalt ta rahvuse ajalugu ja kangelased.
Seejärel on orjakarjaks murtud rahvuskeha juba lihtne jäädavalt porri paisata.”
Polises
ja sootsiumis destruktsiooni üles kloppivate subjektide aktiivselt raevukas,
provokatiivne esiletõus tundub olevat viimase aastakümne jooksul ka muudes
sfäärides reegliks saamas. Rahvas kipubki juba lumpenirolliga harjuma,
rahuldustundega näib mõtlevat nii endise ENSV nomenklatuuri aktiivsema osa
järeltulijate 30-aastaste põlvkond... Nad unustavad paraku ära nomenklatuuri
selle väikese osa, kes allusid eriliste
sõjaliste teenete osutamise eest otse Moskvale. Tõsi, pärast Eesti Korpuse
laialisaatmist 1956 aastal, tihti juba varemgi kadusid sellised „tõelised
hirmud“ okupantide kintsukaapijate intelligentsema osa õudusunenägudest.
Teisisõnu silmapiirilt.
Noored
libarebased ei tea sedagi, et nn kunagiste, vaid väliste tunnuste põhjal „sinelipöörajate“
hulgas oli Eesti kaadriohvitsere, kes hingelt ja varjatult jäidki mitte
lihtsalt patriootideks, vaid tõsisteks rahvuslasteks. Varja vabadust! – nii öeldi-elati, kuni vastuhakuni, ka Bornhöhe
„Tasujas“.
Muistse
vabadusvõitluse kaotus võttis, nagu 1940/41. aastalgi, esimese ešeloni meie
sõjalistest juhtidest. 1343. aasta lüüasaamist võib võrrelda juba 1944.
aastaga. Karl XII kaotus Põhjasõjas võttis sisuliselt relvad viimastelt eesti
lipnikelt ja on võrreldav 1956. aastaga, mil saadeti laiali Eesti Korpus.
Kindralmajor
Michelsoni uhkelt üksildast kuju, tema teenistust keisrinna Katariina Suure
lähikonnas võib mõneti võrrelda üksikute Eesti Korpuses teeninud mõjukate,
endise Eesti Vabariigi kaadriohvitseridega sõjajärgseis (välisluure)operatsioonides.
Ülejäänud tavaline rahvas oli mõlemal
ajastul (koos kubjastega) taas orjadeks
tasalülitatud.
A.H.
Tammsaare oma 1924. aastal Noor-Eesti kirjastuses avaldatud raamatus „Sic
transit...” kirjutab peatükis „Ajad ja olud“ (lk. 57): „Kas mäletate, millal meie oma maa
lõplikult kaotasime? (Esiletõste
minult. – T. L.) Arvate, et ehk 1224.,
mil kindelmaa sakslaste poolt lõplikult võideti, või 1227., kus ka saarlaste
selgroog ristitoojate võimu alla painutati? Ei! Lõpulikult kaotasime oma maa
Eesti kubermangus 1816. ja Liivi kubermangus 1819., s.t. sel silmapilgul, kus
meid nõndanimetatud vabastati. Ja ärgu mõeldagu, et see oleks meie arvamine.
Otse selle vastu. Kuulus loodusteadlane v. Baer, kes Tallinnamaa rüütelkonna
liige oli, ütles uue seaduse kohta: „Maa äravõitmine ja äravõtmine Saksa
rüütlite läbi sai aastal 1816 täieliseks“. (Villem Reiman – Eesti ajulugu, lk
126).”
„Euroopa
manifest“ deklareerib bravuurselt: (lk. 60-61): „2014. a. valimiste
Euroopa-meelsete tugev võit peab tagama selge volitusega assamblee loomist.
Eesmärgiga luua tõeliselt föderaalne Euroopa.” (Esiletõste minult. – T.
L..) Viimase õuduse rakendumine on täiesti võrreldav 1816. aasta „vabastamisega“
– tulemuseks orjakarja lõhkine küna!
See
nn. manifest jätkab: „Föderaalne Euroopa,
mis pole enam Liikmesriikide ühehäälsuse nõudest halvatud, vaid Euroopa, mille
ees istub tõeline Euroopa Valitsus, praeguse Euroopa Komisjoni järglane.
Euroopa, mida ei juhi lihtsalt Liikmesriikide kaasosaline, vaid veendunud
föderalist. /-/ Pärast 2014. a. Euroopa valimisi tuleb seega kokku kutsuda
Konvent, milles on esindatud delegaadid kõikidest Euroopa ühiskonna
sektoritest. Sel Konvendil peaks olema ainult üks eesmärk: Euroopa Föderaalse
Liidu loomine.” (Loe: muuhulgas ka Eesti rahvusluse, iseseisvuse
kägistamine. – T.L..)
Vahe mõõgatera
Teatavasti
Sõjameeste klassi kuulujatel, rüütlitel on autunne. Põhiväärtusteks Usk, Kodu ja Isamaa. Nendest ei taganeta. Ajaloo
teemadel võib muidugi diskuteerida. Võimalik, et nõustuksingi vajadusel näiteks
Lauri Vahtrega väitlema.
Saates
„Vabariigi kodanikud“ esines Lauri kahjuks tema klassi kuuluva ajaloolase kohta
üllatavalt mannetult. Profaanidesse või/ja avantüristidesse tuleb(ki) parematel
suhtuda ülimuslikult (siin kiidan Laurit). Juhul aga, kui näiteks tõelise
ajalootundja või täpsuslaskuri tööd/tulemust pannakse hindama
paavianid/pitekantroopused, läheb asi tõenäoliselt keeruliseks... Keegi ei käsi
auväärsel pärdikutega näiteks malet mängima minna. Simultaani asemel toimub
malendite pildumine, paremal juhul närimine! Tavalise või ka tsirkuses õpetatud
ahvikarja sündroom viib paratamatult hukuni, kui pärdikud hakkavad näiteks maja
või korterit, rääkimata riigist, „juhtima.“
Tõenäoliselt
peaks keskmine gümnaasiumiõpilane teadma, kuidas lõppes vanameister Tuglase
novell „Popi ja Uhuu“(!).
Profaane
ja õpilasi („õpetajaidki“) me tänases riigikeses iseloomustab kepidistsipliini puudumine. Nimetatud
teema rakenduslik osa jääb esialgu
veel oma aega ootama! Seniks soovitaksin Vahtret irriteerinud stuudiokolmikul hästi
järele mõelda. Näiteks proovida Costa del Soli palverännaku teel, tavalise
kepikönni vahelduseks lubjaviltides kükkis tantsida! Saab vast vaimse tervise kordagi!
Lähedasel
teemal kirjutab Pu Songling, raamatu „Libarebased ja kooljad“ peatükis „Vahe
mõõgatera” (lk. 243):
„Mingide keisrisoo lõpuaastail sugenes
Ji provintsi, iseäranis aga Zhangqiu maakonda palju röövleid. Seepärast
paigutati igasse valda väeosad. Kinnivõetud röövlid hukati kohapeal. Ühel
sõduril oli nii terav mõõk, et lõi pea ühe hoobiga otsast – otsekui oleks kaela
asemel paljas õhk olnud. Ükskord võeti kinni üle kümne röövli ja saatesalk tõi
nad tapapaku äärde. Üks kurikael tundis vaheda mõõga omaniku ära, jäi teistest
maha ja pöördus selle sõduri poole: „Olen teie mõõgast mõndagi kuulnud.
Räägitakse, et lööte pea ühe hoobiga maha! Minagi tahaksin just teie mõõga alla
sattuda.“ Sõjamees oli päri: „Olgu peale! Hoia minu ligi, ära sa kaugemale
mine! Koos selle sõduriga jõudis röövel tapapaku äärde. Mõõgamees tõmbas terariista
tupest, virutas korra ja pea lendas õlgadelt. Kui peanutt mitu sammu eemal õhus
tiirutas, tegi see korraga suu lahti ja kiitis kõigest väest: „Tore tera
tõesti! Võimatult vahe!“
Puhas kui allikavesi ja Mäekristall
Teatavasti toetub ideoloogiavaba ajalooteadus üldjuhul
kindlaltviidatavatele allikatele. Suvaline tõlgendamine ei kuulu
protseduurireeglite juurde ja on lubamatu. Seda teab Lauri Vahtre ja võimalik,
et talle
oponeerinud subjektidki. Mind pani imestama asjaolu, et Sulev Vahtre
ajaloolasediplomiga poeg ei kasutanud nii lihtsaid argumente ülbete profaanide
põrmustamiseks. Sulev Vahtre oli Jüriöö ülestõusu kirjeldades sammukese ees
teistest nõukogude ajal seda sündmust uurinud ajaloolastest. Siiski võiks ka Sulev Vahtret mõningases
ettevaatlikkuses, kui mitte arguses „süüdistada“.
Allakirjutanu on telestuudios käsitletud perioodide kohta
(muuhulgas juhuslikult) leidnud ülihuvitavaid, eri ajalookroonikates
fikseeritud asjaolusid, mis ühest küljest veelgi kinnistavad muistse
vabadusvõitluse auväärsust.
Teisalt ei jää tähelepanuta nii Saksi hertsogi Albrecht Anhaltist
ülimuslikkus kui ka – sajand hiljem – ordu meisterlikkus nii sõjategevuses kui
edukas diplomaatias ja intriigipunumises. Viimastes ületavad nad eestlasi kümnekordselt.
Aga ka eesti väepealike võimsad liitlassuhted, mis oleksid võinud viia võidule
juba Jüriöö aegadel. Nii võimsad, et nendest
teades ei jäänud meistril Paides muud võimalust kui julmalt
saadikupuutumatust rikkuda. Siinsel ordul
oli tõsiselt vesi ahjus – nad teadsid, kuhu kuulusid ja kes olid Turu ja
Viiburi foogtid.
Tõeline heameel oli mul 19.02.2013 kuulda Nõmme Raadio
saates „Lõunatund” Einar Laigna häält koos
sini-must-valge lipu värvide rahvale lahtiseletamisega. Kõik ei peagi olema
kõigile nähtav, ja kui arenematud kisendavad, teadjad tavaliselt vaikivad.
Kui aga
sõgedad on „ettenägelikult“ LAEVA kingstonid avanud ja isandatel saapad märjad, siis on ülim aeg „kurja“
häält teha kuni vaheda mõõgatera kasutamiseni. Teise ESTONIA uppumist „vist“ nagu lubada ei tohiks? Või kuidas?...
TARMO
LAASI
Autor on
harrastusajaloolane ja ettevõtja; endine riigiametnik.
Rahvuslaste
Tallinna Klubi ajalehe „Rahvuslik Teataja” 15. numbri (veebruar-märts 2013)
arvamusküljel ilmunud kirjutis.
_________________
Kuidas lehte hankida?
„Rahvusliku Teataja” omandamisest huvitatuil – ka tellijail! – tasub ühendust võtta e-aadressil tellimine[ät]rahvuslasteklubi.org või lehe piirkondlike levijuhtidega.
Levijuhid:
Põhja-Eestis:
Johanna Ranne
E-post: johanna.ranne.armane[ät]gmail.com
Mobiil: 59037103
Lõuna-Eestis:
Osvald Sasko
Mobiil: 55542270
Lääne- ja Kesk-Eestis
Jaan Hatto
E-post: stuvsta[ät]hot.ee
Mobiil: 51903374
Levijuhtidelt saab ka varasemaid lehenumbreid. Üksiknumbri hind on üks euro.
„Rahvuslik Teataja” ilmub alates 2011. aasta juuli lõpust.
Tõnu Kalvet,
„Rahvusliku Teataja” peatoimetaja
1 kommentaari:
Olen Mavis Calos, esindaja Aiicco kindlustus plc, anname välja laenu individuaalsed erinevused usalduse ja au. anname laenu intressimääraga 2%. kui olete huvitatud võtke meiega ühendust selle ettevõtte e-pos (amaah.credit.offer@gmail.com) nüüd jätkata oma laenu üleminekudokumendi ok. kui teil on vaja laenu, et luua ettevõtte või kooli te olete väga teretulnud Aiicco kindlustus plc. Võite meiega ühendust võtta ka selle e-post: ( maviscalos_laen_laenamine@outlook.com ). saame üle kanda summa, mida taotletakse enne nädalas.
DO YOU NEED LOAN FOR PERSONAL BUSINESS? IF YES CONTACT OUR EMAIL ABOVE TO PROCEED WITH YOUR LOAN TRANSFER IMMEDIATELY OK.
Postita kommentaar