RAHVUSLANE

Rahvuslane

reede, 28. juuni 2013

Eetla Ohaka sõnavõtt piirileppe-teemalisel konverentsil

Aitäh, et sõna andsite!

Me oleme rääkinud sellel teemal palju ja räägitakse veel, aga meid on vähe. Koos Läti ja Leeduga on veel ikkagi meid vähe. Ja kõik me sõbrad, niipalju kui neid on… Võtame nüüd 1939-ndast aastast. Ma olin siis progümnaasiumi esimese klassi õpilane ja meil kodus juba räägiti poliitika[s]t. Juba olid lendurid, kes ööbisid Tartu lennuväljal, sest olukord oli ärev. See oli 1939. aasta.
Ja meil oli nii palju sõpru, meil oli lepinguid, meil oli toetajaid, kes lubasid meid aidata. Ja mitte midagi! Mitte keegi mitte kusagil mitte midagi ei teinud.
Praegu on meil sõpru rohkem ja ma ei usu, et keegi [ka] nüüd tormaks meile appi. Väga tore oleks ju, aga ei usu, ei suuda enam uskuda. Sellepärast, et petta on saadud nii palju.
Meil ei jää üle loota enam kellelegi, millelegi muule kui iseendale. Ja siin tuleks nüüd teha midagi ootamatut, midagi niivõrd tobedat, mida keegi ei oska arvata.

Kui prooviks, paluks näiteks hiinlastelt abi? Lihtsalt niimoodi… See on tõesti uskumatu, sest need kaks süsteemi on ikka väga sarnased. Ma mõtlen, Putin ja [Hiina juhtkond]. Aga Putinil on õudsalt suur tegemine Hiinaga, sest Hiina kipub talle kraevahele. Ja nüüd juhul, kui saaks kuidagi… Riikidevaheliste asjadeni me ei ulatu, me ei saa mingisuguseid lepinguid sõlmida. Aga kui äkki, ütleme, targemad inimesed, jõukamad inimesed müüksid Hiinale Saaremaal ühe sadama, mida me ei kasuta eriti? See on väärt sadam. See on parem kui Muuga, mille liivast puhastamiseks meil iga aasta väga korralik kopikas läheb.
Kui näiteks rendiksime Hiinale viiekümneks aastaks Saaremaal ühe sadama ja selle eest paluks, et ta Saaremaalt tooks mandrile tunneli, teeks ise? Ja kui tuleksid nüüd - ma unistan lihtsalt, sest ma ei ole poliitik ja poliitikat… ühesõnaga, kõigist asjadest ma ei jaga kõike, aga - kui Hiina laevad tulevad ja hakatakse siin õiendama, ehitama, siis ma arvan, et Putinil millegipärast tekib mingisugune muu huvi, mingisugune muu eesmärk ja ta ei tahaks niimoodi meist nii kiiresti teerulliga üle sõita.
See on kõik niisugune… unistus, rumala inimese unistus, aga see on üks niisugune võimalus lihtsalt.
Ega mina ei ole kõige targem, ma olen päris rumal inimene, aga… Seegi on mõte! Ja kui me igaüks mingisuguse mõtte juurde paneme, me mängime ennast välja. Me võitleme ennast uuesti vabaks.

Aitäh tähelepanu eest!

Eetla Ohakas

Piirileppe-teemalisel konverentsil „Tartu rahu puutumatuse kaitseks” 1. juunil 2013 Eesti Rahvusraamatukogus kõlanud sõnavõtt.
Autor on endine poliitvang; Isamaa ja Res Publica Liidu liige.

1 kommentaari:

Anonüümne 3. märts 2015, kell 10:44  

Olen Mavis Calos, esindaja Aiicco kindlustus plc, anname välja laenu individuaalsed erinevused usalduse ja au. anname laenu intressimääraga 2%. kui olete huvitatud võtke meiega ühendust selle ettevõtte e-pos (amaah.credit.offer@gmail.com) nüüd jätkata oma laenu üleminekudokumendi ok. kui teil on vaja laenu, et luua ettevõtte või kooli te olete väga teretulnud Aiicco kindlustus plc. Võite meiega ühendust võtta ka selle e-post: ( maviscalos_laen_laenamine@outlook.com ). saame üle kanda summa, mida taotletakse enne nädalas.

DO YOU NEED LOAN FOR PERSONAL BUSINESS? IF YES CONTACT OUR EMAIL ABOVE TO PROCEED WITH YOUR LOAN TRANSFER IMMEDIATELY OK.



Eesti Vabadussõjalaste Liit


TIIBET VABAKS!

  © Blogger template Ramadhan Al-Mubarak

Back to TOP