EUGEN VEGES: Eestimaa lapsed unistavad kõhutäiest, ametnikele jääb ka kõrgest palgast väheks
Maanteeameti endine juht pidi
kulutamislembuse tõttu ameti maha panema. Mantlipärija leidmiseks ei kulunud
kaua aega. Jüri Mõisa arvates pidavat Hansapanga hall kardinal Aivo Adamson olema mees, kes maanteeametis korra majja lööb.
Mina sellesse ei usu. Kui korra majja
löömine algab (enesele ja alluvatele suurema) palga nõudmisest, siis see
ei õnnestu. Tegemist pole tulemuslikkusele orienteeritud juhiga, vaid
laristamisele
orienteeritud asjamehega.
Põhjendus, mille Mõisa ja Raasukese sõber palgakasvu nõudmisel esitas
pole tõsiselt võetav, see tõestab
vaid seda, et mees on harjunud küllusega. Maksumaksja raha eest
askeldajate eelarvemahtusid ei saa võrrelda nende omadega, kes peavad
seda ka teenima. Maanteeameti
juht seda ei tea. Kui teaks, siis poleks ta palganõudmist seostanud
eelarvemahuga. Hansapangas võis palgasuurus isegi kulutamisvõimekusest
sõltuda, kuid kommet ei tasuks riigisektorisse kopeerida.
Palgale viitan ma seetõttu, et
tegemist on kogutoodangu olulise osaga. Kulutada oskavad kõik, teenimine
nõuab enamat. Raasukesel, Partsil ja Mõisal võib ju palju sõpru olla,
see aga ei tähenda,
et teised peavad nende sõprust kinni maksma.
Maanteeameti juht teenib eelkäijast 1600 eurot kõrgemat palka (palk
4999 eurot). Palgatõusu nõuab ta ka alluvatele. Ta teab enne tööpostile
asumist, et ametnikud väärivad kõrgemat palka. Paljud Eestimaa lapsed
unistavad toidust, ametnikele jääb aga ka keskmisest kõrgemast palgast
väheks.
Maanteeameti juhi suhtumine tuleneb sellest, et Eestis ei korraldata
ametikohtadele konkursse, positsioonid lähevad sõpruskonna siseselt
loosi. Konkursse küll korraldatakse, kuid need põhinevad formaalsustel.
Need
ei tulene vajadusest, vaid seadustest.
Ministeeriumide,
ametite, ametkondade, omavalitsuste ja teiste institutsioonide
ametikohtade konkursid sarnanevad riigihangetele, mille spetsiifikat on
meedias piisavalt käsitletud. Viimati toimunud hankest pajatab Delfi
järgnevat:
Hanke sisu oli sedavõrd detailne, et pakkumise sai esitada
vaid üks firma. Sisuliselt puudus hankest vaid tingimus, et autofirma nimi
oleks kuus tähte pikk ja algaks N-tähega. Muu hulgas nõudis Riigi
Infokommunikatsiooni SA (RIKS) paigaltvõtu abiseadet ja mägipidurit — need on
kasutusel vaid Nissani kaubamärki kandvatel sõidukitel. Auto pikkusele,
laiusele ja kõrgusele esitas amet 10sentimeetrise täpsusega nõuded. Auto
kliirens peab sihtasutuse nõudmisel mahtuma 21 ja 22 sentimeetri vahele.
Pakkumise esitas hankele üks firma, Fakto Auto, ja tuli ka võitjaks. Seega
liisib RIKS endale kuus Nissan XTRAILi.
Allikas: http://eveges.blogspot.com/
1 kommentaari:
President teenib seega ainult 51€ rohkem. Hüvitiste kohta ei oska nende kahe positsiooni puhul enam midagi öelda. Eesti riik ongi vaid amentikud ja palk nendele. Seal kärpeid ei ole ega tunta. Eelmine maanteeameti juht peaks aga EL-is nüüd protestikisa tegema. On aeg. Mis on laristamine ja mis mitte.
Postita kommentaar