RAHVUSLANE

Rahvuslane

esmaspäev, 9. aprill 2018

KATRIN LUSTI BLOGI | Miks ei luba ERRi meedianõunik Tarmu Tammerk pättide rahvust mainida?

Katrin Lust (Martin Ahven)

Reedel, 6. aprillil oli venekeelse ETV+ hommikuprogrammi Kohv+ saates lõik küünlapeksjatest Vabaduse väljakul.

Minu tähelepanu äratas ERRi ajakirjanduseetika nõuniku Tarmu Tammerki avaldus selle kohta, et ma rikkusin oma esmaspäevases "Kuuuurija" saates meediaeetika koodeksit. Tammerki väitel justkui seisneb minu rikkumine selles, et ma avaldasin asjaolu, et tegu oli vene keelt kõnelevate isikutega. 

Tammerk viitas meediaeetika koodeksi punktile 4.3, mis ütleb et ajakirjanikul ei sobi rõhutada rahvust, rassi, religioosset või poliitilist kuuluvust ega sugu juhul, kui sellel pole uudisväärtust.

Ma selgitasin intervjuus, mis eetrisse küll täismahus ei läinud, et ma väga kaalusin, kuidas seda lugu teha. AGA ma olin kindel, et märtsiküüditamise mälestusleinapäeval küünalde peksjate avalikuks toomine on vajalik ja kuna videos oli kuulda, et nad räägivad vene keelt (see asjaolu on ka hilisemates vastukajades olnud oluline) siis ma ajakirjanikuna tõin loomulikult selle asjaolu ka välja.

Vaatajaid oleks igal juhul huvitanud see, mis rahvusest need pätid olid. Tänapäevasel poliitkorrektsel ajastul, kus me kuuleme, et näiteks Rootsis on keelatud teha statistikat kurjategijate etniliste päritolu kohta, arvan mina, et me siiski Eestis võime veel nimetada kurjategijate rahvust.
Eelmisel nädalal ilmus Õhtulehes lugu sellest, kui palju on mind ja minu saadet pressinõukogusse kaevatud. Samas paneb mind imestama see, et paljud ERRi rikkumised ei jõuagi üldse pressinõukogusse, kuna ERRi kaebusi ajakirjanduseetika rikkumiste kohta vaatab eelnevalt üle ja neile annab hinnangu ERRi meedianõunik Tarmu Tammerk isiklikult. Seda asjaolu kuulsin ma alles sel nädalal.

Siinkohal tekib mul aga kohe minu loo ja etteheidetega paralleelselt küsimus. Näiteks kolmapäevases "Pealtnägija" saates oli juttu ühest idamaisest džentelmenist Konstantin Ivanišvilist, kes ostvat pankrotipesadest kokku arendusprojektide teid ja torusid, et hiljem sellega head raha teha. "Pealtnägija" nimetas teda 59-aastaseks grusiiniks: "Salakaval grusiin maksustab elurajoonide teid ja trasse."
Kas ERR pole siinkohal kahepalgeline? Miks venelasi ei tohi rahvust pidi kutsuda, aga grusiine tohib?

PS! Mul ei ole isiklikult venelaste vastu mitte midagi, võiks isegi öelda, et ma ei tunne ühtegi mölakat venelast, aga igasuguseid kaabakaid eestlasi tunnen ma oi-oi kui palju!

______________
Jaa, mis siin imestada, poliitkorrektsus võtab võimust. Tulevad aina keelud ja käsud. PS!-i kohta ütlen vaid niipalju, et palju Lust eestlaste kõrval üldse venelasi tunneb? Eks vaesekesel oli hirm saada külge silt slavofoob või russofoob.
M.I.

0 kommentaari:



Eesti Vabadussõjalaste Liit


TIIBET VABAKS!

  © Blogger template Ramadhan Al-Mubarak

Back to TOP