RAHVUSLANE

Rahvuslane

reede, 21. september 2018

OLULINE VÕIT: Facebook tunnistas, et mulle 30-päevase bloki määramine oli alusetu

Head Objektiivi sõbrad!

Nädala alguses kirjutasin teile sellest, kuidas pühapäeval teatas Facebook taas minu konto blokeerimisest 30 päevaks, kuna ma olevat eksinud vihakõne keelu vastu.

Eile sain aga mulle helistanud Delfi Forte ajakirjanikult ootamatult teada, et Facebook on tühistanud mulle määratud karistuse, tunnistades seega, et karistus oli alusetu.

Asjakohane Delfi uudis on siin:


Uudis koos minu kommentaaridega on aga meie portaalis Objektiiv:


Facebookilt endalt ei ole ma saanud minu suhtes kehtestatud karistuse tühistamise kohta mitte mingit teadet – alusetu karistuse määramise eest vabandamisest rääkimata. Eriti tähelepanuväärne on aga see, kuidas Facebooki esindaja küll tunnistab, et mulle vihakõne eest karistuse määramine oli viga, aga samas keeldub ta detailsematest kommentaaridest, öeldes et hetkel polevat võimalik teemat täiendavalt täpsustada.

Siiski on tegu olulise võiduga, mis näitab, kuidas Facebookis asjad käivad:

anonüümsed pealekaebajad võtavad kellegi ette ja esitavad pahatahtlikult tema suhtes Facebookile massiliselt kaebusi, justkui praktiseeriks kaebuste objektiks olev inimene vihakõne, misjärel Facebook kehtestab pealekaevatava isiku suhtes karistuse. Alles hiljem hakatakse karistatu protestide või meedia päringute peale vaatama – kui hakatakse –, kas need pealekaebused, mille alusel karistus määrati, üldse vastavad tõele või mitte.

Eks näis, kuidas asjad nüüd edasi lähevad. Ilmselt pole põhjust arvata, et pealekaebajad lõpetaksid minu suhtes Facebookile alusetute kaebuste esitamise, sest valekaebusi lubab Facebook esitada ükskõik kui palju, ilma et selliste kaebuste esitajatele kaasneks mingeid negatiivseid tagajärgi.

Seetõttu oleks muidugi eriti tänuväärne, kui ajakirjanikel õnnestuks teada saada, kes on need inimesed, kelle valekaebuste alusel on mulle Facebooki poolt karistused määratud. Vastava info avalikustamine oleks valekaebuste esitajatele piisavaks karistuseks.

Igal juhul olen tänulik Delfi Forte ajakirjanikule Jan-Matthias Mandrile Facebooki torkimise eest sel teemal! Ükski teine ajakirjanik minu teada teemaga tegeleda ei viitsinud, olgugi et sõnavabaduse säilitamine peaks olema ühine huvi.

Meie võitlus sõnavabaduse eest ja ideoloogilise diktatuuri vastu jätkub!

Tervitustega

Varro Vooglaid
SAPTK juhatuse esimees

PS! Suur tänu kõigile, kes on viimastel päevadel teinud Objektiivile annetuse (http://objektiiv.ee/anneta) ja aidanud meil seeläbi pealetungivale sõnavabaduse mahasurumisele vastu seista. Niisuguste plaaniväliste asjadega tegelemine võtab palju aega ja energiat ning paiskab tööplaanid sassi. Seda enam hindan toetajate abi neist raskustest ülesaamiseks!

0 kommentaari:



Eesti Vabadussõjalaste Liit


TIIBET VABAKS!

  © Blogger template Ramadhan Al-Mubarak

Back to TOP