RAHVUSLANE

Rahvuslane

pühapäev, 12. august 2018

Varro Vooglaiu Facebooki konto blokeeriti täiesti alusetult 30 päevaks!

Head sihtasutuse toetajad!
 
Tahtsin teile teada anda väga murettekitavatest suundumustest, mis tõestavad ideoloogilise diktatuuri haarde laiendamist ja sõnavabaduse piiride koomale tõmbamist.
 
Nimelt on Facebookis tõmmatud käima jõuline ideoloogilise pealekaebamise kampaania – teadmata isikud esitavad neile ebameeldivate inimeste suhtes massiliselt anonüümseid kaebusi, mistõttu blokeeritakse paljude nö poliitiliselt ebakorrektseid seisukohti väljendavate Facebooki kasutajate kontod.
 
Ka minu suhtes algas ca juulikuu keskel kaebuste laine, mis päädis sellega, et paari päeva eest blokeeris Facebook minu konto 30 päevaks väidetava vihakõne tõttu. See tähendab, et 30 päeva ei saa ma midagi Facebooki postitada, ei ise ega ka Objektiivi lehele.
 
Samas on mulle esitatud vihakõne-süüdistus absoluutselt naeruväärne, kuna postituses, mille eest ma karistuse sain, ei ole mitte mingit vihakõnet. (Rääkimata sellest, et keegi ei teagi, mida kõike selle vihakõne all võiks silmas pidada.)
 
Vastupidi, tegu on ligi aasta eest tehtud postitusega, kus ma tõin esile Eesti Päevalehes avaldatud artikli, milles riigikirjanik Andrus Kivirähk mõnitab labaselt minu isikut.
 
Omalt poolt lisasin sellest artiklist tehtud ekraanipildile ja artiklist pärinevale tsitaadile vaid lakoonilise kommentaari, milles päris kindlasti ei ole midagi lubamatut – osutasin vaid sellele, kui madal on meie kriitikute tase ning et argumentide puudumisel pöördutakse lihtlabase isikliku mõnitamise poole.
 
Ometi võeti minu postitus vihakõnena maha ja määrati mulle selle eest karistus.
 
Kokkuvõttes ei ole Facebooki postitamise võimaluse kaotamine minu jaoks isiklikult suur tragöödia – loomulikult saan ka ilma hakkama.
 
Mureks on aga põhjust seetõttu, et nähes, kui kergekäeliselt Facebookis pealekaebajate õhutusel väljaütlemisi vihakõneks tembeldatakse, võib karta, et peagi jõuab järg ka Objektiivi ründamiseni – seda enam, et mitmetes teistes riikides toimub paralleelselt see sama protsess ja rünnaku objektiks on juba mitte ainult üksikisikud, vaid ka konservatiivsed väljaanded.
 
Niisiis peame juba praegu hakkama tõsiselt valmistuma selleks, et mingil hetkel pannakse kinni mitte ainult minu, vaid ka Objektiivi Facebooki konto, mis oleks meile juba vägagi tõsiseks kaotuseks – rääkimata sellest, kui peaks saama suletud meie YouTube'i konto, kus on kõik meie videolood.
 
Seetõttu teeme sotsiaalmeedia filtritest mööda minemiseks ja halvimate stsenaariumite teostumiseks valmistumiseks muu hulgas pingutusi Objektiivi uudiskirja käivitamiseks. E-posti teel saadetava uudiskirja käivitame hiljemalt paari kuu jooksul.
 
Paraku peame puhkuselt naastes uuele hooajale vastu minema selliste ebameeldivate uudistega.
 
Kui soovite nende raskuste ületamisele omalt poolt kaasa anda, siis palun toetage meie tööd annetusega. Annetuse vormistamine Objektiivi annetuste lehel (võtab vaid mõne hetke, aga abiks on iga annetus, sõltumata selle summast:
 
 
Tänan teid toetuse eest, et jätkata üheskoos võitlust sõnavabaduse eest!
 
Ilusat suve lõppu soovides
 
Varro Vooglaid
SAPTK juhatuse esimees
 
PS! Minu lähemad selgitused leiate sellest Objektiivi uudisest:


Samuti kommenteerisin juhtunut kolleeg Markus Järvi nädalakommentaaris:


Laiemalt kommenteerisime seda sama probleemideringi koos Markus Järviga kolmapäeval eetris olnud saates "Fookuses":


Kuivõrd Facebooki poolt minu konto blokeerimine vihakõne süüdistuse alusel on niivõrd ilmselt absurdne, on teemat kajastanud ka mitmed teised väljaanded ning märkimist leidis see isegi "Aktuaalses kaameras", millele andsin oma kommentaari:
 
 
 

0 kommentaari:



Eesti Vabadussõjalaste Liit


TIIBET VABAKS!

  © Blogger template Ramadhan Al-Mubarak

Back to TOP