MATTI ILVES: RAIL BALTIC JA KILDAGAAS
Naljakas on see, et inimestele reklaamitakse seda projekti peamiselt kui mugavat ja kiiret reisivõimalust Euroopasse. Vaevalt, et üldiselt vaesed eestlased eriti palju seda võimalust kasutavad. Rikkamad inimesed ja Brüsseli vahet sõitvad ametnikud jäävad truuks palju kiiremale lennutranspordile. Tõenäoliselt hakkab mööda seda teed sõima ühes suunas vaid paar-kolm reisirongi nädalas.
Rail Baltic´u sarnane raudtee (Euroopa rööpmelaiusega) tasub ennast ära vaid siis, kui seal hakkavad liikuma suured kaubakogused. Pealegi meretransporti on peetud suurte kaubakoguste puhul efektiivsemaks ja ökonoonsemaks kui raudtee transporti.
Kust võtta aga aga sinna kaup? Seda ei näi kusagilt tulevat ja on vaid kaks võimalust, kas Venemaa või Soome.Venemaa arendab tempokalt enda sadamaid, torujuhtmetransporti ja ka poliitiliselt ei olda huvitatud, et Vene kaup liiguks läbi Balti riikide. Segavaks saab ka erinev rööpmelaius Venemaa ja Euroopa raudteedel. Nii et suuri kaubakogusi ei ole sealt oodata.
Samuti viib Soome euroopasuunalise kauba peamiselt meretransporti kasutades. Unistatakse asjatult, et Tallinna ja Helsingi vahel hakkavad liikuma raudteepraamid, mis toovad rongid üle mere siia. Aga unustatakse jälle ära, et ka Soome kasutab Euroopast palju laiemat raudteed, täpselt nii kui venelased ja meie. Paratamatult tuleb ikka vagunite rattapaarid vahetada, või siis kaup ümber laadida. Nii selgub, et ka Soomest pole suuri kaubakoguseid oodata.
Milleks siis üldse Rail Baltic ja kes sellest kasu saab?
Kasu saavad kindlasti raudtee ehitajad ja kuna see saab olema küllaltki suur projekt, haaravad sellest kindlasti lõviosa mitmesugused ehitusele materjale tarnivad ettevõtted ja ehitusfirmad üle terve Euroopa Liidu. Meile jäävad hiljem vaid selle ebarentaabli raudtee ülalpidamis- ja korrashoiukulud.
On hakatud alles hiljuti rääkima selle raudtee vajalikusest seoses kildagaasi tootmisega Balti riikides, kaartilt näeme (märgitud punasega), et kogu Baltikum on kildagaasi tootmiseks sobilik ala ja neid leiukohti ei olegi tulevases Euroopa föderaalriigis eriti palju. Pealegi on Kesk- ja Lääne-Euroopa liiga tihedalt asustatud ja kildagaasi tootmine pole seal võimalik kohutava loodusreostuse tõttu, mis sellise tehnoloogiaga kaasneb. Eesti ja teised Balti riigid on suhteliselt hõredalt asustatud ja kildagaasi tootmine võimalik ilma, et sellga kaasneksid suured elanike protestid.
Kildagaas on kivimi booridesse kogunenud gaas, vanelased nimetavad seda põlevkivigaasiks. Põlevkivigaas see päriselt ei ole, kuigi ka põlevkivi sisaldab seda gaasi, mis on peamiselt metaan.
Põlevkivi gaasi on toodetud ka Eestis ja looduskeskonnale hoopis ohutumal moel. Kohtla-Järvele ehitati gaasikombinaat Leningradi varustamiseks gaasiga. Gaasijuhe Kohtla-Järve-Leningrad valmis 1948. aasta sügisel. Tallinna jõudis põlevkivist toodetud gaas 1953. aastal, gaasi tootmiseks kasutati nn. kiviteri-tüüpi generaatoreid.
Kildagaasi tootmine:
Maapinda puuriritakse vertilaalne puurauk kuni gaasi sasaldava kivimini, siis muudetakse puuramise suund horisontaalseks ja pumbatakse sinna toksiliste kemikaalidega rikastatud (need soodustavad gaasi eraldumist, hõlbustavad puurimist jne. Kemikaale pidi olema kokku 100. ringis) vesi ja siis purustatakse kivim hüdraulilise löögiga, ning võibki gaasi välja pumpama hakata. Üks maagaasi puuauk võib anda toodangut isegi kuni 20 aastat, siis kildagaasi puurauk vaid umbes 1,5 aastat.
Selline tehnoloogia raiskab palju vett ja on loodust ning põhjavett reostav kasutatavate mürgiste kemikaalide tõttu. Kusjuures lisatavad kemikaalid on salastatud ja nende koosseis avaldatakse alles 55.aasta pärast.
Kildagaasi tootmise pioneer on USA, isegi president Obama teatas õnnest särades, et nüüd on riik varustatud gaasiga 100. aastaks. Gaasitootmise piirkondade lähedal elavad inimesed ja farmerid on juba praegu hädas põhjvee reostuse tõttu kemikaalidega ja gaasiga. Paljudest kraanidest tuleb gaasiga segatud vesi, mida on võimalik tikuga süüdata ja on juba esinenud juhtumeid, kus inimesed on minestanud ning isegi surnud gaasi sisaldava vee tõttu dušši all olles.
Ka Ukrainas on alustatud kildagaasi tootmist ja sealsed inimesed kurdvad rikutud kaevuvee pärast, mis ei kõlba enam joomiseks, toiduvalmistamiseks ega pesemiseks ja on vastiku lõhnaga ning ebameeldivat kollakat värvi.
Kui Rail Baltic ehitatakse kildagaasi tootmist silmas pidades ja veeldatud gaasi transpordiks Euroopasse, siis ei jää eestlasel tõesti muud üle, kui otsida endale uus kodumaa.
Teame ka, kes selle projekti taga on. Eelkõige vabamüürlane Siim Kallas-Goldberg, eesti nime sai kasuvanematelt ja teised hästi kinnimakstud reeturpoliitikud nii valitsusest kui ka Riigikogust.
________________
Nüüd on kuulda, et soovitakse ka asuda kaevandama fosforiiti, tõsi, praegu veel on need taotlused Keskonnaministeeriumi poolt tagasi lükatud. Aga mis saab siis, kui raudtee on valmis ja sinna on vaja kapa, et see kahjumiga ei töötaks, sellest lugege SIIT? Ja Euroopa vajab ju väetisi...
________________
Video kildagaasi tootmise ohtlikusest: SIIN.
M.I.
6 kommentaari:
Mitte väga ammu rääkis austet leheneeger Eesti Ekspressis, et see Railbaltic-kildagaasi teooria levib inimeste hulgas kulutulena ja et see teooria on täielik jama ja väljamõeldis.
Isiklikult kaldun siiski arvama, et antud artikliga prooviti naeruvääristada TÕDE!
Nii või teisiti, seda debiilset raudteed pole meile vaja ja eestlaste maa ja maavarade parseldamine peab lõppema!
Arvan samuti.
Unustame veel fosforiidi.Kuid kõikide nende sigaduste avastamine ei ole just väga suur probleem.Rohkem pakuks huvi kuidas selle vastu võidelda?Praegusel juhul jääb see kõik hääleks kõrbes ja on seda ka enne jäänud.Ja vaesuse süvenemisel on asi veelgi hullem.Seega ei juhtu sellised asjad ilma pikalt ettemõtlemata.Andke mulle andeks aga nii targaks mina Kallast ei peaks.Kogu see inimsuse vastane tegevus on ääretult sarnane ja korduv paljudel juhtudel maailmas ja ajaloos.Võtame näiteks Palestiina.Ka neil muudeti elu riigis ebanormaalseks ja "toodeti" lähiriikides töökohti ,et vabaneda põliselanikest.Keegi ei julge rääkida ,et soomustatud hiigelbuldooserite ja kõrge betoonaiaga on riik pidevalt kahanenud ja muutunud praktiliselt olematuks.Nüüd võtame Metapeedia ja loeme Eesti juutide kohta ning pöörame tähelepanu kes rahastas Isamaaliitu ja teeb seda tänini!?Millega maksis Laar?Miks Madisson siit põgenes ja miks presidenditoolil istub võõrrahvusest isik kes varem luges Vaba Euroopa raadiojaamas Madissoni tekste ette ja viimane sööb nüüd Hispaania prügikastidest.Kas see ei ole natuke veider ,et Ilves ja Laar üritasid ärastada EE-d ja nad on ikka tüüri juures mitte aga trellide taga.Olen näinud neid "käike" ette ja siiani on kõik nii läinud.Ootasin ka seda fosforiidi jama aga ei oleks eales arvanud ,et see nii ruttu ja jõudsalt peale tuleb.Edasi juhtub väga lihtne samm ,kui riik on maavaradest samuti tühjaks imetud siis visatakse see läbinäritud kalts venelastele.Või viiakse veel läbi väike katsepoligon ja alles siis jäetakse venelaste uskematiks saastatud maalapp kus kunagi elasid eestlased kes tänu õelusele suutsid oma maa hävitada!Ikkagi tuleks tagasi alguse juurde ,kas selle vastu on võimalik kuidagi võidelda?Ärge lootkegi üksmeelele ,selle hävitamise puhul nähakse päevast-päeva palju vaeva!
Lohutuseks teile ütlen, et kõik sarnased suurprojektid on ajaloos läbi kukkunud.
Võidelda on alati võimalik ja vajalik, ka siis, kui asi näib lootusetu.
Parlamentaarne tee on rahvuslastele eriti raskeks tehtud, kuigi väikese esimduse saavutamine Riigikogus ei ole võimatu (EKRE). See muidugi veel ei muuda olukorda osariigis, võimaldab aga tõe häälel levida. Lootus tuleb rajada ilmeslt suurmeeleavaldustele ja võib-olla ka rahvaülestõusule, sest ka eestlaste kannatus katkeb pikapeale.
http://via-midgard.info/news/ukraina-na-krayu-yekokatastrofy.htm nb!!!
See on üks igavene haige projekt ja tuleks teha kõik selleks, et selline jama lõpetada...tuleks võidelda lõpuni. Kui on mõttekaaslasi peaks ühinema...
Postita kommentaar