pöördumine Eesti Vabariigi kodanike ja rahvusvahelise üldsuse poole
Eesti riigi võimukandjate kohustusest ja vastutusest riigi terviklikkuse säilitamisel
ja kodanike õiguste kaitsel
Eesti Vabariigi Põhiseaduse kohaselt on kodanike kohuseks kaitsta oma
riiki ühes tema oluliste tunnustega igasuguse teda kahjustava tegevuse
eest, ükskõik kelle isikus taoline ründetegevus ka ei väljenduks. Riigi
üheks vältimatuks tunnuseks on tema maa-ala ehk territoorium.
Põhiseadusliku korra kaitsel on kodanikud õigustatud võtma tarvitusele
milliseid tahes õiguspäraseid abinõusid.
Langenud
Vabadusvõitleja Aulakonverentsist osavõtjad väljendavad muret ja
nördimust Eesti Välisministri, Vabariigi Valitsuse, Riigikogu (olulise
osa selle liikmete näol) ja kohati mõne muu volitatud võimuasutuse ning
paljude ametiisikute järjekindla tegevuse üle Eesti Vabariigi maa-ala
Põhiseadusega sätestatud (s.t. 1920.a. Tartu Rahulepingus ettenähtud)
ulatuse eiramisel ning sellel maa-alal asuvate Eesti kodanike ja muude
isikute, samuti anastatud aladelt välja rändama pidanud isikute
varaliste ja muude isikute trotsimisel, samuti Petserimaad ja
Eesti-Ingerit õigusvastaselt valdava riigi ambitsioonide poputamisel.
Eesti riigi sünniga saadud ja 2.02.1920. Tartu rahulepinguga kinnitatud
Eesti maa-ala ulatuse kärpimine on vaieldamatult otseseks ründeks Eesti
riikluse vastu. See on Eesti Riigi lõhkumine nii füüsilises, õiguslikus
kui ka vaimses mõttes, kuna Eesti maa-ala õiguspärane ja
rahvusvaheliselt tunnustatud ulatus on tervikpildina hoidnud Eesti
rahvast lootusrikkal arenguteel ja väljavaatel Eesti riigi ja rahvuse
alleshoidmisele läbi aegade (nagu näeb ette Põhiseaduse sissejuhatus),
innustades kodanikke oma rahvusele ja riigile pühenduma. Meie kohuseks
on pärandada see põhiseaduslik ja laiemalt riigiõiguslik tervik
tulevastele põlvedele.
Eesti mitme võimuasutuse ja ametiisiku
õigusvastase käitumise seniseks tipuks on saanud Moskva piirilepingu
(Putini-Paedu Pakti) sõlmimine ja väljakuulutamine aastal 2005.
Üksnes teise riigi võimuasutuse (parlamendi) käitumine hoidis tookord
[ära] Eesti õiguspärast maa-ala lõhkuva rahvusvahelise dokumendi
jõustumise.
Ometi on põhiseaduslikku korra suhtes põlglikku
seisukohta viljelevad Eesti võimuesindajad asunud ette valmistama
järgmise piirilepingu või kokkuleppe sõlmimiseks naaberriigiga, mille
eesmärgiks on Tartu rahulepingu õigusjõule lõputegemine Petseri Maakonna
ja Eesti-Ingeri väljaarvamise mõttes Eesti Riigi koosseisust (ja
tegelikult ka mitmes muus Eesti kodanikkonnale olulises mõttes).
Okupatsioonist tulenenud haldusjoone põlistamisega Eesti Vabariigi
idapiirina kiidavad sedasi talitavad Eesti võimuasutused ja ametiisikud
punase okupatsiooni ja anneksiooni, mille osaks oli Petserimaa ja
Narva-taguse anastamine, tagantjärele heaks, sülitades niiviisi vabaduse
märtrite mitme põlvkonna, kaasa arvatud rahvussangarite Julius
Kuperjanovi ja Jüri Kuke mälestusele, ning mõnitades praegu anastatud
aladel, aga ka sisemaal elavaid kodanikke.
Nõuame, et mistahes
rahvusvaheliste dokumentide sõlmimisel lähtuks riigi esindajad üksnes
Eesti põhiseaduslikust korrast, eesti rahva tarvidusest turvalise
tuleviku järele ja kodanike võrdsusest õiguskorra ees.
Eriti
vajalik on õigusvastaselt võõrandatud omandi tagastamine Petserimaal ja
Eesti-Ingerimaal kooskõlas Eesti õiguskorraga, sõltumata õigusjärgsete
omanike või pärijate praegusest asukohast või nende kodakondsusest.
Nende inimeste õigus omandi tagasisaamisele ei muutu seoses nimetatud
alade kavatsetava väljaarvamisega Eesti riigi koosseisust. Nende
inimeste õiguste eest vastutab ka edaspidi Eesti riik.
Leiame,
et täiesti lubamatu ja häbiväärne on neilt Venemaale loovutatavatelt
aladelt pärit Eesti kodanike alandav kohtlemine Eesti enda ametiasutuste
ja ametiisikute poolt. Nimetatud piirkondades ikka veel jätkuva
okupatsiooni ja anneksiooni tõttu pole paljudel sinna alles jäänud
põliselanikel praktiliselt võimalik olnud oma Eesti kodakondsust
tõendada ega dokumenteerida.
Vabariigi Valitsus on kohustatud
Eesti riigivõimust ja territooriumist meelevaldselt äralõigatud Eesti
Vabariigi aladel elavatele kodanikele võimaldama nende põhiseaduslike
õiguste täitmist. Täiesti lubamatu oleks tunnistada kodakondsus
kustunuks mingil muul alusel peale Vabariigi Valitsusele täiskasvanu eas
esitatud vormikohase isikliku avalduse, mille puhul on tõendatud
kõrvalise surve puudumine.
Nõuame riigi välispoliitikutelt,
diplomaatidelt ning muudelt Eesti kodanikkonda esindama volitatud
ametiasutustelt ja isikutelt põhiseadusliku korra ranget järgimist ning
Eesti rahvuslike huvide ja kodanike õiguste tegelikku kaitset.
0 kommentaari:
Postita kommentaar