Eile kuulutasid paljud maailma meediumid suurel õhinal, nagu oleks Kirik muutnud oma õpetust rasestumisvastaste vahendite moraalsuse küsimuses. Teiste seas kaunistas ka Postimees Online’i esilehte triumfaalne pealkiri
“Paavst: erijuhtudel tohib kondoomi kasutada” (Delfis on sama jutt esitatud pealkirja all
“Paavst: mõnikord on kondoomid lubatud”). Nagu arvata võib, on see pealkiri otseselt eksitav, moonutades paavsti sõnumit. Kes iganes võtab vaevaks lugeda
intervjuud, millele artiklis viidatakse, näeb, et paavst ütleb otse vastupidi, et kondoomide kasutamine on igal juhul ebamoraalne, moonutades inimseksuaalsuse tõelist tähendust. Selgitades, et Kirik võiteb seksuaalsuse banaliseerimise vastu, ütles paavst:
“There may be a basis in the case of some individuals, as perhaps when a male prostitute uses a condom, where this can be a first step in the direction of a moralisation, a first assumption of responsibility, on the way toward recovering an awareness that not everything is allowed and that one cannot do whatever one wants. But it is not really the way to deal with the evil of HIV infection. That can really lie only in a humanisation of sexuality.”
Kui paavstilt küsiti, kas see tähendab, et Kirik ei ole põhimõtteliselt kondoomide kasutamise vastu, vastas paavst väga selgelt:
“She of course does not regard it as a real or moral solution, but, in this or that case, there can be nonetheless, in the intention of reducing the risk of infection, a first step in a movement toward a different way, a more human way, of living sexuality.”
Ei tohiks ju olla keeruline mõista, et asjaolust, et (suguhaigustesse nakatunud) prostituudi poolt kondoomi kasutamine on parem kui selle mittekasutamine (et teise inimese surmavasse haigusesse nakatamise riski vähendamine on parem kui selle mittevähendamine), ei järeldu kuidagi, et kondoomi kasutamine kui selline ongi (ka sellisel juhul) moraalne.
0 kommentaari:
Postita kommentaar