Ellen Brown - 19.07.2012
Goldman Sachsi* poolt kavandatud
riigipööre, mis Ameerika Ühendriikides ebaõnnestus, on Euroopas peagi
teoks saamas – st asutamisel on maksumaksjate rahadega tagatud püsiv,
pöördumatu ja ümberlükkamatu päästefond pankadele.
2008. aasta septembris õnnestus
Henry Paulsonil,
endisel Goldman Sachi juhatuse esimehel, USA kongressilt välja nõuda
700 miljardi USA dollarini ulatuv päästepakett pankadele. Ent eesmärgi
saavutamiseks oli Paulson sunnitud kasutama äärmuslikku
lunimisstrateegiat, mis hõlmas endas ähvardusi maailma rahandussüsteemi
kokku kukkumisest kuni riikliku sõjaseisukorra kuulutamiseni. Mis
peamine – nimetatud abipakett kujutas endast ühekordset meedet. Paulsoni
katse luua USA-s pankade päästmiseks püsiv organ (nn TARP –
Troubled Asset Relief Program) põrkus kongressi vastuseisu vastu ning oli määratud läbi kukkuma.
2011. aasta detsembris õnnestus Euroopa Keskpanga presidendil
Mario Draghil,
endisel Goldman Sachsi Euroopa divisjoni asepresidendil, ilma kelleltki
luba küsimata heaks kiita 500 miljardi euroni ulatuv päästepakett
Euroopa pankadele. Nimetatud sammule järgnes Eurotsooni
rahandusministrite vastu ööd aset leidnud kohtumine 2012. aasta
jaanuaris. Üksnes minimaalset meediapoolset kajastust leidnud miitingul
võetigi vastu otsus asutada Euroopa Stabiilsusmehhanismi (ESM) nime
kandev alaline päästefond. Põhimõtteliselt on ESM institutsioon, mille
võimuses on asetada Eurotsooni liikmesriikide valitsustele piiramatu
võlakohustus. Seega kujutab ESM endast süsteemi, millega liitunud
riikide maksumaksjatel lasub ühepoolne kohustus teha ESM-ile
väljamakseid ja seda niipea kui ESM-i bürokraadid seda tarvilikuks
arvavad.
Esmapilgul tundub nagu oleks Euroopa pankurite
riigipööre õnnestunud ilma sisulise vastupanuta. Lõppude-lõpuks toetavad
ESM-i nii eurotsooni riikide valitsused, nende võlausaldajad kui ka
“turg” ja seda kõike selle nimel, et rahaturgudel võiks jätkuda
riigivõla ostmine. Võlausaldajate nõudmiste rahuldamise nimel ei ole
ükski ohver liiga suur, sest kus võiks veel leiduda raha, et
finantseerida Eurotsooni liikmesriikide rusuvaid riigivõlgu?
Ent
alternatiiv pankade võlaorjusele on tõepoolest olemas. Kuid enne
alternatiivi formuleerimist on meil vaja kõigepealt mõista, miks
ESM-i lepingu läbisurumine kujutab endast sisuliselt Euroopa Keskpanga vaikset ülevõtmist Goldman Sachsi poolt.
ESMi varjukülg
ESM
on alaline päästefond, mis on mõeldud asendama ajutise iseloomuga
Euroopa Finantsstabiilsuse Fondi (EFSF) ja Euroopa
Finantsstabiilsusmehhanismi (EFSM) ning seda niipea kui ESM-i aluslepe
on ratifitseeritud liikmesriikide poolt, millede kapitali sissemaksed
ületavad 90% fondi kogumahust – miskit, mis peaks eeldatavasti juhtuma
2012. aasta juulis. [
Tuleviku vorm on kasutusel, kuna käesolev artikkel avaldati esmalt 2012. aasta aprillis – tõlkija märkus.] Algselt 2011. aastal saksa keeles Youtube’is ilmunud video pealkirjaga “
The shocking truth of the pending EU collapse!”
(Šokeeriv tõde peatselt saabuvast Euroopa Liidu kollapsist) paljastab
ESM-i olemuse piisava selgusega, õigustamaks videos sisalduva
tsiteerimist alljärgnevas:
“Euroopa
Liit kavandab uut aluslepet, mille nimeks on Euroopa
Stabiilsusmehhanism, ehk ESM: tegemist on võlaleppega..., mille
omakapitali maht on planeeritud ulatuma 700 miljardi euroni."
Küsimus:
Miks just 700 miljardini? [Tõenäoline vastus: summa suurus oli ilmselt
mõeldud jäljendama USA kongressi poolt 2008. aastal heaks kiidetud $ 700
miljardi suurust abipaketti.]
[Artikkel
9]: “...ESMi liikmed kohustuvad tingimusteta ja pöördumatult tegema
kapitali sissemakse… seitsme päeva jooksul pärast sellise nõude
saamist.”
Seega, niipea kui ESM vajab raha, antakse meile
seitse päeva, et täita meile pandud rahaline kohustus. Kuid mida ikkagi
tähendab “tingimusteta ja pöördumatult”? Mis juhtub, kui rahvas valib
riigi parlamenti esindajad, kes on raha ESM-ile andmise vastu?
[Artikkel 10] Juhatajate nõukogu võib korrigeerida lubatud aktsiakapitali ning vastavalt muuta artiklit 8.”
Küsimus:
Seega 700 miljardit eurot on üksnes algsummaks!? Sellest nähtub, et
ESMile on antud õigus nõuda fondi täitmist piiramatus ulatuses ja millal
iganes vaid heaks arvatakse ning meil lasub artiklist 9 tulenevalt
“tingimusteta ja pöördumatu” kohustus maksta!?
[Artikkel 32, lõige 3]: “ESM, tema omand, vahendid ja varad on... puutumatud igat laadi kohtumenetluse osas”
Küsimus: Seega ESMile on antud õigus meid kohtusse kaevata, ent meil ESM-i vastu sellist võimalust ei ole!?
[Artikkel
32. Lõige 4]: “ESMi omand, vahendid ja varad on... puutumatud täitev-,
kohtu-, haldus- või seadusandliku tegevuse raames toimuva
läbiotsimise, arestimise, konfiskeerimise, sundvõõrandamise või muu
kinnipidamise, ülevõtmise või sekkumise osas.”
Küsimus:
Aga see tähendab ju seda, et tegelikult puudub ESM-i üle kontroll nii
meie valitsustel, parlamentidel kui mis-tahes demokraatlikel seadustel.
See on tõepoolest hämmastavalt suure võimuga leping!
[Artikkel
35] (ESMi)... “juhatajate nõukogu esimehel, liikmetel ja
asendusliikmetel, direktorite nõukogu liikmetel ja asendusliikmetel,
samuti tegevdirektoril ja muudel töötajatel on kohtulik puutumatus
protsesside osas, mis puudutavad nende ametikohustuste käigus
sooritatud tegusid, ning kõigi oma ametlike dokumentide osas.”
Küsimus:
Seega kõik isikud, kes on seotud ESM-iga omavad sisuliselt
isikupuutumatust? Neid ei ole võimalik mitte millegi eest vastutusele
võtta?
ESM-i lepe asutab sedasi uue valitsustevahelise
organistatsiooni, millele me oleme kohustatud seitsme päeva jooksul
pärast organisatsiooni enese nõudmist kandma üle piiramatus koguses
raha. Kusjuures tegemist on organistatsiooniga, mis võib meid kohtusse
kaevata, ent mida ennast ei ole võimalik mitte mingisugsel viisil ega
tingimustel kohtusse kaevata ning mille ametnikud naudivad samasugust
õiguslikku immuniteeti! Sõltumatud audiitorid puuduvad ja mitte ükski
kehtivatest seadustest ESM-i suhtes ei kohaldu? Riiklikud valitsused on
selle organisatsiooni ees võimetud ja kõik Euroopa riigieelarved on
asetatud rahvusvahelise organisatsiooni kätte, millel ei ole mingisugust
mandaati rahvalt, kelle vara üle ta tegelikult valitseb? Kas see ongi
“Tuleviku Euroopa”? Kas see ongi uus Euroopa Liit? Liit, milles
suveräänsed rahvusriigid on hävitatud?
Goldman & Sachsi kaheksajalg haarab Euroopa oma kombitsaisse
Möödunud
novembris vannutati minimaalse meediakajastuse tingimustes ametisse
Euroopa keskpanga uus president. Jean Claude Trichet’ vahetas Euroopa
tipp-pankurina välja endine Goldman Sachsi juhtivpankur Mario Draghi.
Draghi ei kulutanud palju aega tegemaks pankade hüvanguks seda, mida
Euroopa keskpank (EKP) on keeldunud tegemast Eurotsooni liikmesriikidele
– st avas ülimadala intressiga krediidiliinid. Nagu prantsuse
kommentaator
Simon Thorpe tabavalt
märkis:
"21.
detsembril “laenas” EKP Euroopa pankadele 1% intressiga, 3-aastase
tähtajaga kokku 489 miljardit eurot. Sõna “laenama” saab antud
kontekstis kasutada üksnes väga tinglikult. Kuna EKP-l ei ole raha, mida
tegelikkuses laenata, siis oli tegemist järjekordse näitega
rahatrükkimisest.
523 panka neelasid hiigelsumma alla
momentaanselt. See on lausa hullumeelsus! EKP loodab, et need pangad
kasutavad neile pakutud odavat krediiti mõistlikel eesmärkidel – nagu
näiteks selleks, et tagada soodsamatel tingimustel finantseerimist
Kreekale, mis on hetkel sunnitud raha saamiseks nõusutma
võlakirjaturgude poolt pakutava 18%-lise intressiga. Samas ei ole raha
sihtotstarbe osas mingisuguseid garantiisid ja kui pangad otsustavad
EKP-lt saadud odava raha lihtsalt jagada tippjuhtide boonusteks või
liigutada maksuparadiisidesse, siis ei ole midagi parata."
18% intressikohustus tähendab, et võlakoormus
kahekordistub vaid nelja aasta jooksul.
Justnimelt intressimaksetes, mitte võla põhiosas peitubki kurja juur,
mis on ruineerimas nii Kreekat kui teisi võlglasriike. Thorpe pakub
probleemile oma arutluskäigus välja ilmse lahenduse:
"Aga
miks ei võiks vajaminevad summad laenata välja Kreeka valitsusele otse?
Või siis näiteks Portugali valitsusele, mis peab momendil laenama raha
11,9% intressiga? Või Ungari, Iiri või Itaalia valitsustele, mis on
sunnitud rahaturgudelt laenu saamiseks tasuma hetkel vastavalt 8.53,
8.51 ja 7.06%-ni ulatuvaid intressimakseid?"
Šabloonvastuseks
kõige kainemõistuslikumale küsimusele tsiteeritakse reeglina Lisaboni
Leppe Artiklit 123, mis keelab Euroopa keskpangal väljastada laene otse
riikidele. Ent Thorpe jätkab arutluskäiku järgnevalt:
“Minu
arusaamise kohaselt on artikkel 123 mõeldud selleks, et välistada
võimalus, et rahva poolt valitud valitsused annavad keskpangale käsu
trükkida liigsete valitsuskulude katteks raha. See on põhjuseks, mis
tuuakse alatasa välja, et õigustada vajadust hoida Euroopa keskpank
riikide valitsustest sõltumatuna. Hüva... Kuid olukord, milleni me oleme
tänapäeval jõudnud, on ju võrreldamatult hullem! Sisuliselt elame
tänapäeval situatsioonis, kus Euroopa keskpank on kontrollitud
täielikult erapankade poolt. “Andke meile kohe pool triljonit eurot
odavat raha!” Aga palun... Mario hoolitseb selle eest, ilma, et oleks
vajadust kellegagi konsulteerida. Kummatigi on pankadele väljastatud
raha hetkeks, mil EKP jõuab väljastada sellest teavitava pressiteate,
nende kontodelt juba kadunud."
Kui EKP töötaks valitud
rahvasaadikute järelvalve all, siis säiliks meil vähemalt mingisugune
ülevaade Euroopa rahandust haldava organi üle momendil, mil valime oma
rahvasaadikuid. Ent seltskond, kes on tänapäeval haaranud võimu Euroopa
võimuinstrumentide üle, on nüüdseks väljunud igasuguse kontrolli alt.
Tõde
on see, et Goldman & Sachs ning finantsisitidest tehnokraadid on
kaaperdanud Euroopa. Demokraatiast on saanud vaid sõnakõlks ja seda
kõike ettekäändel, et tagada keskpanga “sõltumatus” valitud
rahvaesindajate “kuritarvituste” eest. Ent valitus ja rahvas on üks või
vähemasti peaks olema ning demokraatlikult valitud valitsus peaks
esindama rahvast. Eurooplasi on kelmusega sunnitud loobuma oma
armastatud demokraatiast üksnes selle nimel, et loovutada võim
kontrollimatutele finantspiraatidele – kurss, mille jälgedes tundub
tänapäeval liikuvat enamus maailma riikidest.
Selle asemel, et
allkirjastada drakooniline ESM-i leping, oleks eurooplaste jaoks
võrreldamatult eelistatum tühistada lihtsalt Lisaboni leppe artikkel
123, mis lubaks koheselt Euroopa keskpangal väljastada raha otse
hädasolevate liikmesriikide valitsustele. Alternatiivselt oleks mõeldav,
et eurotsooni liikmseriigid läheksid majandusliku suveräänsuse
taastamise teed, taastades oma riiklikud keskpangad. Need oleksid
võimelised väljastama intressivaba raha, et finantseerida rahvuslikult
olulisi majandusprojekte. Kuigi tegemist ei ole originaalse mõttega, on
seda sammu kasutatud ajaloos korduvalt ja vägagi edukalt (nt
Austraalias ja
Kanadas).
Paraku
elame tänapäeval maailmas, kus raha loomise ning krediidi väljastamise
funtksioonid on muudetud parasiitilike rantjeede monopoliks –
privileegiks, mida kasutatkse selleks, et pigistada riikide
majandussüsteemidest elumahlad välja. Sellepärast ongi kriitiliselt
oluline, et raha loomise võime tagastataks riiklike valitsuse pädevusse,
sest krediit on avalik hüve, mida peab haldama ja väljastatama pidades
silmas ühiskonna kui terviku huve.
Artikkel avaldati algselt ingliskeelsena portaalis Global Research. Artikli autor
Ellen Brown on advokaat ja organisatsiooni
The Public Banking Institute
president. Oma üheteistkümnendas raamatus pealkirjaga "Võla võrgustik"
selgitab ta, kuidas erapanganduse kartell on usurpeerinud rahvalt raha
loomise funktsiooni ja kuidas rahvad võivad selle tagasi võita. Tema
kirjutisi võib leida aadressilt http://WebofDebt.com ja
http://EllenBrown.com.
Tõlkija kommentaar:
[*]
Goldman & Sachs on USA suurim ning tugevaimate poliitiliste
sidemetega investeerimispank. Paljud Goldman Sachsi kõrged funktsionärid
(USA endine rahandusminister Henry Paulson, hetkel ametis olev Euroopa
Keskpanga juht Mario Draghi, Itaalia peaminister Mario Monti jpt) on
vahetanud oma juhtivad positsioonid erapangas hämmastava kiirusega
ametite vastu USA, Euroopa ja rahvusvaheliste organisatsioonide
võimupüramiidi absoluutses tipus. Reeglina kontrollivad Goldman Sachsi
endised töötajad rahandusvaldkonda, viies ellu poliitikat, mille
põhiolemus on kõikjal – olenemata sellest millise riigi või
rahvusvahelise instititusiooniga on parajasti tegemist – sisuliselt
identne. “Finantssüsteemi stabiliseerimiseks” nimetatud programmi tuum
peitub maksumaksjatelt kogutud riiklike ressursside üha laialdasemas
ümbersuunamises pangandussektori subsideerimiseks, et säilitada iga
hinna eest – sh rahvusriikide suveräänsuse faktiline hävimine Euroopa
Liidus – võlapõhise rahasüsteemi toimimine ilma pankade pankrotistumise,
riigistamise, tagastamatute laenude anulleerimise või liigkasuvõtmist
piiravate seaduste vastu võtmiseta. Euroopa Stabiilsusmehhanismiks
nimetatud organistatsioon on vaid üks (ent oma piiramatute volituste
poolest kõige drakoonilisem) liigkasuvõtmisel põhineva rahasüsteemi
päästmise programmi paljudest elementidest.
Allikas: http://www.decivitate.ee/?news_id=1153
Read more...