Põhiseaduse
järgi on kõrgeima riigivõimu kandjaks Rahvas. See on Põhiseaduse järgi.
Peale Põhiseaduses olevate sõnade meie tegelikus elus Rahvas kõrgema
võimu kandjana küll välja ei paista. Rahvas on pigem selleks, et
Parteide ülalpidamiseks ja nende luksusliku elu kindlustamiseks
vahendeid kokku koguda, rahvas ise on seejuures enamuses „näljas ja
paljuas".
Tegelikult on võim Rahva asemel tühise osa (ligi 5 % protsenti
Rahvast) ehk suuremate Parteide käes, kes võimu usurpeerisid. Rahva ja
pisiparteide häält nad lihtsalt EI KUULE, kuna nad ei taha seda kuulda.
Paraku on KOGU VÕIMUTÄIUS Parteide käes ja rahval pole siin mingisugust sõnaõigust.
Milleks see eelnev jutt?
Piia Kurro esitas „Postimehes” üleskutse -
Plats puhtaks Erakondadest .
See üleskutse on praegu õige sellepärast, et meie valitsevad Erakonnad
ei ole meie Riiki ja ühiskonda edasiviiv jõud - pigem vastupidi.
Seetõttu arvan ka mina, et meie Valimisseadus vajab PÕHJALIKKU
ümbertöötamist ja seda juba enne järgmiste valimiste läbiviimist.
Paljudele on arusaamatu miks peab erinevates riikides
kaitseministriks olema tsiviilisik. Selleks põhjuseks on üldarusaamade
järgi see, et tuleb säilitada tsiviilkontroll sõjavägede üle. Meie
Parteid/Erakonnad on ise tunnistanud endid „jumalusteks” ja oma
tegevusega on näidanud, et asetanud endid Rahvast kõrgemaks - nad ei
arvesta Rahva ega Riigi huvidega. Ülimaks on nende arvates
Parteide/parteilaste heaolu. Samas ei vastuta Parteid millegi eest. Meie
Parteid on muutunud kasumlikeks äriühinguteks. Selleks, et mingilgi
määral piirata Parteide poolt Riigi rahaga laristamist on tarvis
kehtestada nende üle mingi kontroll. Kontroll peab olema Parteidest
sõltumatu.
NII NAGU Sõjaväele KEHTESTATAKSE tsiviilkontroll, nii PEAB kehtestama RAHVA KONTROLLI Parteide üle.
Selleks, et kõrgema võimu esindajad saaksid mingil määral
kontrollida Parteide (rumalaid või omakasuahnet ) tegevust Riigikogus on
vaja, et Rahva esindajad omaksid dialoogi puhul Parteidega nende
otsuste-seaduste vetostamiseks vajalikku häälte arvu Riigikogus.
Parteide ainuvõimu on tarvis ohjata!
Praegu on Riigis võimul Reformierakond koos IRL-ga, Tallinna
linnas Keskerakond. Tulemused on pisikeste nüanssidega enam-vähem
samased nii Riigis kui Tallinnas. Riigi ulatuses on Reformierakond -
nagu Tallinnas Keskerakond - hõivanud KÕIK võtmepositsioonid endi kätte.
Iga pisemgi ülemus pannakse Parteide poolt paika teistelt nõu küsimata -
olgu see ülemus nii ebakompetentne kui tahes - peaasi, et oleks ustav
Parteile.
Meie poliitikud on suutmatud (ebakompetentsus) meie Riigi
majandust ja Rahva heaolu piisavalt tõstma. Näitab kasvõi selline
võrdlus: 20 aastaga tõusid Saksamaa ja Jaapan sõjavaremetest edukate,
rikaste riikide hulka. Meie riik on seadnud horisondile eesmärgi Euroopa
5 rikkama Riigi hulka jõudmise. Aastad mööduvad - horisont eesmärgiga
üha kaugeneb.
Meie suuremates Parteides puudub sisedemokraatia, mille tõi välja
ka Harta 12 arutlus, seetõttu on parteide isepuhastusvõime praktiliselt
välistatud ja ikka jääb Parteides valitsema isepäine ebakompetentsus
nii Partei siseelus kui Riigi tasemel.
Sellepärast on TARVIS tegeliku PEREMEHE e. RAHVA KONTROLLI
Parteide tegevuse üle. Seda saavad teha aga VÕRDVÄÄRSED partnerid.
Partnerid on võrdväärsed siis kui nad esinevad samal tasandil
Riigikogus.
Praeguse seisuga on Riigikogu asendunud Parteide Esinduskoguga -
mille komplekteerivad Parteid. Kogu võimutäius on koondunud Parteide
kätte. Seni on Rahva ülesandeks hääletada PARTEIDE NIMEKIRJADE poolt, RK
komplekteerivad aga Parteid. Parteide käes on kogu võim. Rahva
ülesandeks on Parteide arvates (nagu vahva sõdur Švejk ütles): Lõuad
pidada ja edasi teenida!
Parteilised valimised ei ole meil end õigustanud (nad on
vastuolus ka meie Põhiseadusega), see pole siiani andnud meie Riigi
oludes vajalikku tulemust. Põhjuseks on see, et meie Parteid ei ole
küpsed omakasupüüdmatult ja kvaliteetselt Riigi ja Rahva elu edukalt
juhtima. Võtab veel kümneid, sadu??? aastaid aega enne kui Parteid on
selleks valmis. Seni valitsevad Parteid ikka endiselt endi hüveks...
Praegune Valimisseadus keelab põhjendamatult Kohalike MTÜ-de
osalust RK valimistel ja piirab üksikkandidaatide võimalust pääsuks
Riigikogusse. Parteide eelistust valimisseaduses põhjendatakse Parteide
vastutusega valimislubaduste andmisel ja nende lubaduste täitmisel. See
väide on meie Parteide puhul bluff, sest viimase 20 aasta jooksul pole
ÜKSKI MEIE PARTEI vastutanud ei lubaduste andmiste ega ka lubaduste
täitmise eest. Nad pole vastutanud ka Riigile ja Rahvale tekitatud
kahjude eest.
Parteid saadavad maapiirkondadesse keskustest (Tallinn, Tartu) -
kandideerima inimesi kes ei tea-tunne kohalikke olusid ja keda ei tunne
kohalik rahvas (V.Randpere, H.Lenk,…). Seega ei kanna nad kohalike
valijate ees ka mingit vastutust. Neid isegi ei huvita kohaliku
elanikkonna soovid-arvamused. Alluvad nad ju Parteile, mitte Rahvale.
Kohalike MTÜ-de puhul tunnevad kohalikud inimesed kandideerijat,
tema isiklikke eetilis-moraalseid omadusi, tema oskusi ja võimekust.
Elades igapäevasel Valimisringkonna territooriumil on ta pidevalt Rahva
silme all ja Rahvas saab alati temalt aru pärida. Kohalik valija teab ka
seda, kes on tegutsev riigimeheliku mõtlemisviisiga inimene ja kes on
paljalt käsu korras nupulevajutaja.
Ainult valijatest-Rahvast sõltuv kandidaat, mitte Partei
tagatoast sõltuv riigikogulane esindab Rahva, mitte oma Partei huvisid,
sest Parteide huvid ei lange kokku Rahva huvidega. Kohalik elanik teab
seda, mida kohalik Rahvas ääremaadel vajab - mitte Toompeal resideeriv
parteibroiler.
Kuidas siis saavutada seda, et Parteid oleksid Riigikogus
vääriliselt esindatud ja samal ajal oleks esindatud ka Rahva arvamus ja
tõhus kontroll Parteide tegevuse üle - Parteide poolt endi või Riigi ja
Rahva hüvedes tegutsemise üle? Praegu on ju kaitstud Riigikogus ainult
Parteide huvid - Rahva huvisid ei arvesta keegi.
Kes seda siis teeb? Parteid? Kes siis algatab Valimisseaduse
muutmist ja mis suunas see Valimisseaduse muutmine liigub? Algatuse on
osaliselt lahti teinud liikumine Harta 12. Kuid tundub, et nemad nii
radikaalsed ei ole, et saavutada Valimisseaduse muutmine vajalikul
määral - sel määral, et murda Parteide võimutäius ja muuta Rahvas maa
peremeheks.
Kõrgem võim ei saa valida oma esindajaid Riigikokku - seda ei
luba kahjuks Valimisseadus. Rahvas saab hääletada Parteide Esinduskokku
Parteide poolt etteantud parteilasi - valiku nendest teeb aga Partei.
Nii saavad Riigikokku enamasti Parteile kuulekad nupulevajutajad, kes
esindavad Parteide huvisid. Seega - kogu võimutäius on koondunud alla 5%
parteilaste kätte ja 95% Rahvast (Kõrgema Võimu Kandjast) ei oma mingit
võimu.
Tõsi, kandideerida võivad ka üksikkandidaadid, kuid Valimisseadus
on koostatud selline, mis välistab üksikkandidaatide pääsemise
Riigikokku. Oleks ammu aeg anda võim Kõrgema võimu omanikule. Selleks
tuleb muuta Valimisseadust. Valimisseadus tuleb koostada selline, mis
annaks tegeliku võimu selle Põhiseaduslikule omanikule.
Üks Valimisseaduse muutmise variantidest, mis tagastaks võimu
Rahvale ja piiraks Parteide ainuvõimu ning seaks kontrolli Parteide
tegevuse üle oleks, kui Rahvas TEGELIKULT ise valiks oma esindajad.
Praeguse 101 Riigikogu liikme puhul koosneks Riigikogu 50-st
parteitust liikmest ja 51-st Parteide poolt esitatud kandidaadist. Igas
Valimisringkonnas kandideerida võiksid nii valimiste MTÜ esitatud kui ka
üksikkandidaadid. Kandideerida saaksid vähemalt 1 a. (või 2 a.) sama
Valimisringkonna territooriumil elanud isikud.
Valija saaks sel juhul 2 häält - ühe hääle parteitute esindaja
valimiseks ja teise hääle Partei kandidaadi poolt. Häälte arvestus
valimistulemuste kokkulugemisel käiks eraldi arvestus parteitute ja
Parteide kandidaatide suhtes. Valituks osutumisel loetaks enim
poolthääli saanud parteitut kandidaati ja eraldi Partei kandidaati.
Kuna meil on 12 Valimisringkonda, siis igast Valimisringkonnast
osutuksid valituks 4 enim hääli saanud parteitut kandidaati - pluss 2
järgnevast (vabariigi territooriumiarvestuses) enim hääli saanud
kandidaati - kokku 50.
Parteiliste kandidaatide puhul osutuksid valituks igast
Ringkonnast samuti 4 kandidaati - pluss absoluutarvudes (üle EV) 3
järgnevat kandidaati - kokku 51.
Parteikandidaatide valituks osutumise määramine võib jääda samaks nagu on see praegu kehtiva Valimisseaduse järgi. Või siis…
Parteide nimekirjades kandidaatide valituks osutumine
otsustatakse samuti kokkuvõttes enim hääli saanud arvu järgi
-arvestamata parteilist kuuluvust ning mingeid häälte ülekandmist ja
kompensatsioonihääli ei toimu.
Selline on väga üldises plaanis üks valimiste skeemidest.
Muidugi, see annaks juurde tööd valimiskomisjonidele, kuid samas annaks
võimaluse teostada riigivõimu Rahval - ehk - Kõrgem Võim kuuluks
tegelikule peremehele - Rahvale.
Mida meile annaks selline valimissüsteem?
1. Rahvas saaks OMA esindajad ja kõrgemat võimu teostaks Rahvas.
2. Parteide Esinduskogu asemel oleks meil Riigikogu.
3. Konkurents on edasiviiv jõud. Tekiks konkurents Riigi juhtimisel, mis
likvideeriks ebakompetentsuse ja kaoksid pelgalt nupule vajutajad
Riigikogust. Riigikogu muutuks tööorganiks.
4. Saaks esindatud ka ääremaade huvid ja väldiks ainult kesksete suurlinnade huvide esindamise.
5. Kaoksid Riigi ”Lüpsjad” Riigikogust ja Riigiametitest, sest parteitud
RK liikmed jälgiksid-kontrolliksid Parteide st RK liikmeid ja
vastupidi.
6. Kaoks võimalus, et 2-3 Parteid haaraks kogu võimutäiuse Riigis.
7. Areneks meie Riigi Demokraatia.
8. Kaoks meie Parteide riiklik ülalpidamine.
Praegu Põhiseaduses deklareeritu - Kõrgemat Riigivõimu teostab
RAHVAS - on sama tõene väide kui see väide, et Eesti astus
vabatahtlikult NSV Liitu.
Allikas:
http://www.syndikaat.ee/index.php
Read more...