ÜLESKUTSE MAARJAMAA TAASSÜNNI ÜHISPALVE ALUSTAMISEKS
SISSEJUHATUS.
KUS ME PRAEGU SEISAME JA
KUHU SUUNDUME?
Eesti rahvas seisab oma teistkordse riikliku iseseisvuse kahekümne
kolmandal aastal rahvuslik-kultuurilise allakäigu ja väljasuremise lävel - mitte
enam väljasuremise ohu ees, vaid juba selle protsessi alguses. Kusjuures
väljasuremise oht ei tulene mitte riikliku iseseisvuse järjekordse kaotamise
ohust välisvaenlasele, vaid just nimelt Eesti Vabariigi riiklikud struktuurid
on paradoksaalselt muutunud selle allakäigu ja väljasuremise tulemuslikeks vahenditeks.
Selle väljasuremise paljusid aspekte on Eesti ajakirjanduses eraldiseisvalt
käsitletud - eelkõige negatiivset iivet, demograafilist kriisi, rahvastiku
vananemist ja selle tulemuseks olevat väljasuremist
selle sõna kõige otsesemas tähenduses. Viimasel ajal on väljasuremise
peapõhjuseks olevale negatiivsele iibele tähtsa tegurina lisandunud üha
suurenev noorte inimeste väljaränne.
Kummaline aga on, et Eesti riigi valitsejatele, kes on tavalisest
kodanikust märksa enam kursis Eesti väljasuremise erinevaid aspekte kajastava
statistikaga ja peaksid omama sellest protsessist tervikülevaadet, ei tekita Eesti
demograafia olevik ja tulevikuperspektiivid mingit muret, kuigi tegemist on
protsessiga, mis ohustab Eesti riigile tema põhiseaduses seatud põhieesmärki. Mitmete
mõjukate poliitikute avaldustest võib järeldada, et vähemalt osa poliitilisest
eliidist käsitleb väljasuremist mingit laadi ajaloolise paratamatusena, mille
pärast ei tasu hakata muutma ei sotsiaal- ja majanduspoliitikat laste- ja
perekonnasõbralikumaks ega stimuleerima laste saamist ja kasvatamist, rääkimata
inimeste eluhoiakute ja väärtushinnangute muutmisest. Eesti rahva kestmist
ähvardava ohu tunnistamise ja sellele vastutegutsemise asemel Eesti Vabariigi
president mõnitab laste saamisele ja kasvatamisele keskendunud traditsioonilist
perekonnamudelit ja kuulutab selle mudeli ning sellega seotud väärtushinnangud tagasipöördumatult
iganenuteks. Lasterikaste perekondade asemel propageerib Riigikogu ja valitsus
mitmesuguseid egoismi ning teiste inimeste vastutustundetut ärakasutamist
põlistavaid kooseluvorme, sh viljatut, egoistlikku ja destruktiivset homoseksuaalset
praktikat ning võrdsustab need seaduslikult ainsana ühiskonna kestmist tagava
perekonnaga. Sellal kui oma rahvas sureb välja ja maa jookseb inimestest
tühjaks, pakuvad riigijuhid lahendusena välja mitte perekonnasõbralikku, laste
saamist ja kasvatamist stimuleerivat poliitikat, vaid inimeste sissetoomist
massiimmigratsiooni teel. Sealjuures on teiste Euroopa maade kogemustest teada,
et enamus oodatavatest immigrantidest on Eestile kultuuriliselt ja mentaalselt
märksa võõramad kui seda olid Nõukogude okupatsiooni ajal siia saabunud
immigrandid, samuti on teada, et valdav enamus neist ei hakka tööle ega
integreeru kohalikku ühiskonda ka järgnevate põlvkondade jooksul, vaid jääb
sotsiaaltoetuste najal parasiteerivaks, kultuuriliselt ja mentaalselt suletud,
kohaliku kultuuri, väärtuste ja rahva suhtes vaenulikult meelestatud ning kriminaalseid
getosid loovaks võõrkehaks.
Eesti rahva füüsiline väljasuremine on aga vaid üks aspekt Eesti allakäigu,
väljasuremise ja hävingu protsessis. Füüsilise väljasuremise väljavaatele on
kõige lihtsam tähelepanu pöörata ja selles peituv oht on kõige selgemalt ja
vastuvaidlematult äratuntav, kuna väljendub konkreetsetes, raskesti kahtluse
alla seatavates arvudes ja demograafilise käitumise mudelites. Kuna aga see oht
realiseerub alles mitme põlvkonna pärast, ei tunneta seda keegi isiklikku
heaolu ohustavana ja paljud võtavad selle ees hoiaku "Pärast mind tulgu
või veeuputus!". Tavaline inimene ei mõtle, et mitmed juba praegu Eestis
ilmnevad ja üha süvenevad allakäigu ja hääbumise ilmingud, mida avalikus diskussioonis
on käsitletud, on demograafilise kriisi vahetud tagajärjed - maapiirkondade
tühjenemine ja nn. ääremaastumine, sotsiaalse infrastruktuuri (koolid, post,
poed, politsei, arstid, ühistransport jne.) järk-järguline kadumine ääremaadelt,
rahva vananemine ja selle tulevased traagilised tagajärjed pensionifondidele,
tööturule, sotsiaalsfäärile, üldisele elatustasemele ja heaolule. Ühegi allakäiguprotsessist
haaratud rahva ja tema riigi väljasuremine ei saa toimuda hulga pensionäride,
nende väheste laste ja veelgi vähesemate lastelaste jätkuvalt kõrget heaolustandardit
nautiva, mugava ja muretu hääbumisena rahvuslikku ja riiklikku olematusesse -
nii-öelda "kollektiivse eutanaasiana". Vastupidi, Eesti rahva
väljasuremine saab kõigile selle osalistele olema väga ebamugav, valuline ja
traagiline protsess, mida iseloomustab elatustaseme langus, üha süvenev vaesus,
sotsiaalsfääri kokkukukkumine ja lõpuks seadusetus, barbaarsus ja anarhia,
milles riik oma hüvedega lakkab järk-järgult toimimast ja nõuab inimestelt
ainult kohustusi, jättes nad üleüldises olelusvõitluses elementaarse eluks
vajaliku eest iseenese hooleks.
Kuna koos oma majandusliku baasiga on valdavalt hävinenud (hävitatud)
ühiskonna vundamendiks ja allikaks olev lasterikas ja mitut põlvkonda koondav perekond, milles inimene võib riiklike
ja sotsiaalsete struktuuride mittetoimimise ja kokkukukkumise korral varjupaika
otsida ja millele toetuda, ei anna Eesti ühiskonna aktuaalne seisukord mingit
realistlikku lootust ei demograafilise kriisi üleelamisele ega järgnevale
tervenemisele, vaid suundub sotsioloogiliste seaduspärasuste alusel vältimatule
hääbumisele. See toimub vältimatult juhul, kui kõik läheb edasi aktuaalsete
tendentside jätkudes ning ei toimu kardinaalset muutust enamuse Eesti inimeste
eluviisi ja käitumist ning ühiskonda kui tervikut juhtivate hoiakute,
väärtushinnangute, eesmärkide ja motivatsioonide vallas. Kust aga saaks selline
muutus tulla, kui valdav enamus Eesti ühiskonna poliitilisest, majanduslikust
ja intellektuaalsest eliidist on omaks võtnud sedasama allakäiku põhjustavad, süvendavad
ja õigustavad "eesrindlikud väärtused" ning neid antiväärtusi
seadusloome, propaganda ja riiklike ning ühiskondlike institutsioonide abil tervele
ühiskonnale peale suruvad?
IGA RAHVA ALLAKÄIGUL JA
VÄLJASUREMISEL
ON MORAALSED JA RELIGIOOSSED
PÕHJUSED
Eesti rahvast allakäigu ja väljasuremise teelt taassünni ja kasvu teele
suunav muutus peab olema olemuslik ja sügav, elulisi hoiakuid, väärtusi ja
eesmärke puudutav ning seetõttu peab see olema vaimne ja moraalne muutus.
Selline muutus ei saa tulla Eesti ühiskonna enda vaimsetelt ja moraalsetelt
jõududelt, kuna need on dekadentlikest ja destruktiivsetest ideoloogiatest ja
tegevusprogrammidest haaratud eliidi ja tema poolt juhitud institutsioonide
poolt halvatud, kammitsetud ja passiivseks surutud. Samuti seetõttu, et
kellelgi pole dekadentlikele ideoloogiatele vastukaaluks pakkuda kõikehõlmavat,
elutervet ja positiivset ning samas praktiliselt veenvat ideede ja väärtuste
süsteemi ja ülesehitusprogrammi, mis koondaks eestlaste vaimsete ja religioossete
veendumuste ja moraalsete põhimõtete vallas valitseva sügava individualismi ja
subjektivismi tegusaks institutsionaalseks ja ideeliseks ühtsuseks. Tõuge ja
vägi olemuslikeks muutusteks peab tulema Eesti ühiskonna suhtes väliselt jõult
ja see vägi peab olema vaimne vägi, mis algatab vaimse ja moraalse muutuse
ühiskonna tervetes või vähemalt tervist janunevates osades.
Religiooni terminoloogias nimetatakse sellist muutust pöördumiseks ja selle algatajaks on Jumala üleloomulik arm - üleloomulik seetõttu, et see on pärit Jumalalt
ning inimloomuse võimeid ületav. Ehkki pöördumine toimub alati üksikinimese isikliku teadliku ja vaba akti (või aktide) tulemusena tema suhtes
Jumalaga, on suure hulga üksikute pöördumisaktide samaaegse toimumise korral
võimalikud ka tervete rahvaste religioossed, moraalsed ja vaimsed pöördumised
ja taassünnid. Sellised on ajaloos korduvalt ka toimunud. Nii nagu isiklike
pöördumiste ajendiks ja lähtepunktiks on sageli olnud isiklikus elus toimunud kriis
või katastroof ning selle alguseks olukorra väljapääsmatuse teadvustamisest
lähtuv appikarje Jumalale, nii on ka kollektiivsete (rahvaste) pöördumiste ja
taassündide ajendiks olnud nende katastroofieelne või -aegne väljapääsmatu olukord
ja nende pöördumiste algatajaks on olnud kitsikuses viibiva rahva moraalselt
ühtse osa ühine palve nende ühises teadlikkuses asjaolust, et sellest
kitsikusest ja lõplikust katastroofist suudab ja tahab neid päästa ainult kõikvõimas
ja halastav Jumal.
Et aktuaalsete demograafiliste tendentside jätkudes näha ette Eesti rahva
füüsilist väljasuremist ja sellele eelnevat ühiskondlikku ja riiklikku
allakäiku ja hävingut, ei pea olema religioosne prohvet, vaid ainult tõepäraseid
statistilisi andmeid ning sotsioloogilise ja demograafilise analüüsi meetodeid
valdav või usaldusväärsetele uuringutele toetuv publitsist. Sotsioloogiline või
demograafiline prognoos, mis ei arvesta inimeste vabast tahtest tulenevate muutuste
võimalusega, on märksa jäigemalt determineeritud kui ükskõik milline prohvetlik
hoiatus. Tõeline, st Jumalalt pärit prohvetlik manitsus jätab alati nii üksikinimestele
kui ka rahvastele nende vabast valikust sõltuvad võimalused: kas sammuda lõpuni
allakäigu ja hukatuse teed või valida taassünni ja elu tee[1].
Ka selleks, et aktuaalsete vaimsete, moraalsete ja religioossete hoiakute ja
tendentside jätkudes ette näha ja kuulutada Eesti rahva allakäiku ja katastroofi
või isegi hävingut religioossetel ja moraalsetel põhjustel, ei pea sugugi olema
prohvet Joona, või kui Eesti lähiajaloost näidet võtta, Karl Reitsi[2]
taoline Jumalalt isikliku ilmutuse ja kutsumuse saanud prohvet. Piisab sellest,
kui tuntakse Pühakirjas ja suulises Pärimuses sisalduvat Jumala Ilmutust, osatakse
ja tahetakse vaadelda inimkonna ajalugu teoloogiliste kriteeriumite alusel teoloogilises
perspektiivis ning osatakse ja tahetakse eelpool nimetatut koos ajalooliste
pretsedentidega kohaldada Eesti praegustele oludele.
Demograafilisel kriisil ja füüsilisel väljasuremisel on kahtlemata sotsioloogia
ja muude sotsiaalteaduslike meetoditega uuritavad ja kirjeldatavad põhjused. Kuid
lõppkokkuvõttes on need põhjused taandatavad individuaalsel tasandil
individualismi ja egoismi ja ühiskondlikul tasandil plaanis dekadentsi ja
väljasuremist soodustavatele moraalsetele ja religioossetele (või libareligioossetele)
hoiakutele, väärtushinnangutele, veendumustele, eesmärkidele ja pseudoideaalidele.
Teoloogilisest vaatepunktist võib kõiki dekadentsi tootvaid hoiakuid nimetada ebajumalateenimiseks. Karl Reitsi poolt
esimese Eesti Vabariigi lõpuaastatel öeldud sõnu võib veelgi sügavama õigusega
kasutada taasiseseisvunud Eesti kohta: katastroof ja väljasuremine - kui enne mitte
vägivaldsem häving - tabab Eesti rahvast ja riiki sellepärast, "et tema juhid ja rahvas on
unustanud oma Jumala".
Ükski inimene ega ükski rahvas ei saa elada ainult iseenda jaoks ja ise
endale seatavate eesmärkide kohaselt, vaid ta vastutab ainsalt tõeliselt
Jumalalt, oma Loojalt, temale seatud eesmärkide otsimise, äratundmise, järgimise
ja täitmise või siis vastupidi, nende süüdiva ignoreerimise, ärapõlgamise,
neile vastutöötamise või nende vastu (ja seeläbi Kõrgeima Seadusandja vastu)
mässu tõstmise eest. Kuna Jumal on nii üksikinimeste kui ka rahvaste Looja ja
Seadusandja, kehtivad Jumala moraaliseadus ja Tema seatud moraalne kohustus
otsida ja ära tunda Jumala tahet, olla sellele kuulekas ja seda järgida ka
riigijuhtide ja rahvaste jaoks. Seetõttu mõistab Jumal kohut mitte ainult
üksikinimeste, vaid ka rahvaste üle, juhib ja karistab, päästab, kaitseb, hoiab
ja ülendab neid, või vastupidi, laseb neil kannatada, välja surra, hävineda või
hävitatud saada - vastavalt oma Ettehoolduse otsustele ja oma õigluse ning
halastuse imepärasele ja seletamatule põimumisele neis otsustes. Nii
üksikinimeste kui rahvaste ja riikide puhul saab ilmsiks, et eluviis,
"justkui Jumalat ei oleks" või justkui kujutaks Jumal inimestele ja
rahvastele takistust ja vaenlast nende vabaduse, õnne ja progressi teel, satub
olema traagilise lõpuga saatuslik eksitus ning lõpeb vältimatult endast Jumala karistusi
kujutavate kriiside ja katastroofidega. Üksikinimesed saavad oma definitiivse
kohtuotsuse ja vastava karistuse või tasu kätte teispoolsuses, riigid ja rahvad
kui maise eluga piiratud nähtused saavad aga oma tasud või karistused,
ülendamised või alandamised või hävitamised täielikult kätte siinpoolsuses. Religioossel
ükskõiksusel, Jumalast taganemisel või Tema vastu mässamisel on ajaloos vältimatud
tagajärjed ja tingimatu lõpphind. Seetõttu on Jumala hoiatussõnad "Rahvas või kuningriik, kes
sind ei teeni, hukkub, seesugused rahvad rüüstatakse sootuks" (Js 60:12) ja "Surmavalda
taandugu riivatud, kõik paganad, kes unustavad Jumala!"
(Ps 9:18) ajalooteoloogilise juhtideena hoiatavalt aktuaalsed ka Eesti
Vabariigile, tema ülbusest juhmistunud juhtidele ning rahva uskmatule ja Jumala
suhtes ükskõiksele enamusele.
Tavaliselt seisnevad Jumala
karistused kannatamises oma paheliste kalduvuste ja patutegude destruktiivsete
tagajärgede all (vt. Ps 7:17) ning nende esmaseks eesmärgiks on patu kurjade
tagajärgede kogemise läbi ajendada inimesi meeleparandusele ja pöördumisele[3].
Kui see ei aita ning inimesed ei võta õppust ning ei suuda või ei taha oma
sõgeduses mõista ei neid tabavate õnnetuste tõelisi põhjuseid, nende karistavat
iseloomu, karistuse põhjust, eesmärki ega karistaja isikut[4],
kasutab Jumal järgnevalt karistusena selliseid erakorralisi iseloomuga
sündmusi, et nende autorluse, põhjuse ja eesmärgi mittetaipamiseks peab omama
erilist religioosset ja moraalset juhmust ja nüridust. Enamasti kuulutab Jumal
oma erakorralisi karistavaid sekkumisi ette oma prohvetite kaudu, kutsudes
inimesi ja rahvaid üles kasutama seda kui viimast võimalust meeleparanduseks. Kui
seegi ei aita ega anna tulemuseks meeleparandust ja pöördumist, langeb hävitav karistus, mis kujutab endast
Jumala definitiivse kohtuotsuse täideviimist Jumala ees viljatu rahva suhtes: "Rahvas või kuningriik, kes sind ei teeni,
hukkub, seesugused rahvad rüüstatakse sootuks" (Js 60:12).
JUMALAEMA SÕNUM FATIMAS - VIIMNE
ÜLESKUTSE PÖÖRDUMISELE
NING HOIATUS VÄLTIMATUTE
KARISTUSTE EEST
Nii on Jumal prohvetlike sõnumite läbi suunanud üleskutsed pöördumisele ja hoiatused
erakorraliste karistuste eest ka XX sajandi inimkonnale, eriti kristliku
tsivilisatsiooni mõjupiirkonda kuuluvatele, kuid ristiusust taganenud või selle
vastu mässu tõstnud rahvastele. Erilist tähendust omavad sealjuures 1917. aasta
kevadest sügiseni Portugalis Fatimas
kolmele lapsele ilmunud Jumalaema poolt paavstile ja paavsti kaudu tervele
maailmale mõeldud sõnumites antud hoiatused kristlike rahvaste ususttaganemise ja moraalse
allakäigu tulemusel tervet maailma tabavate karistuste kohta ning üleskutsed
nende vältimiseks hädavajalikule pöördumisele. Fatima Jumalaema sõnumeid ja
nende ilmutamise asjaolusid on Kirik põhjalikult uurinud ning tunnistanud nende
kaheldamatut üleloomulikku (jumalikku) päritolu.[5]
Peale esimese saladuse ilmutamist Fatima lastele, milleks oli visioon põrgust, millesse surnud patuste
hinged oma pattude lõpptulemusena massiliselt langevad, avaldas Jumalaema
Fatima lastele ka kaks tulevikku puudutavat hoiatava sisuga saladust. Põrguvisioonile
järgneva teise saladuse sisu on järgmine: "Te nägite põrgut, kuhu lähevad
armetute patuste hinged. Et neid päästa, tahab Jumal seada maailmas sisse minu
Patusüüta Südame austamise. Kui te teete nii, nagu ma teile ütlen, pääsevad
paljud hinged ja saabub rahu. Sõda [mõeldud on sellal käimas olnud Esimest
Maailmasõda] küll lõpeb, aga kui inimesed jätkavad Jumala haavamist, algab uus,
veelgi hirmsam sõda Pius XI valitsuse ajal. Kui te näete ööd, mida valgustab
tundmatu valgus[6],
siis teadke, et see on suur märk, mille läbi Jumal annab teile teada, et ta
karistab maailma selle kuritegude eest sõja, nälja ja Kiriku ning Püha Isa
tagakiusamisega. Et seda ära hoida, soovin ma Venemaa pühitsemist minu
Patusüüta Südamele ja kuu esimeste laupäevade patuhüvitusliku Armulauaühenduse
kehtestamist. Kui minu palveid võetakse kuulda, siis Venemaa pöördub ja saabub
rahu; kui ei, siis levitab ta oma eksitusi üle terve maailma, põhjustades sõdu
ja Kiriku tagakiusamist; head inimesed surevad märtrisurma, Püha Isa peab palju
kannatama ja suur hulk rahvaid hävitatakse. Lõpuks aga võidutseb minu Patusüüta
Süda. Püha Isa pühitseb mulle Venemaa, mis pöördub ja maailmale kingitakse
mõneks ajaks rahu."
Kolmanda saladuse sisuks on maailma tema pattude pärast tabavate karistuste
seos Kirikuga ja nende karistuste teostumine Kiriku suhtes. Alles 2000. aastal
Vatikani poolt avalikustatud kolmas saladus kujutab endast visiooni leegitseva
mõõgaga maailma karistavast ja kõiki patukahetsusele üles kutsuvast inglist,
hävingus, varemetes ja laipu täis linnast ning selles jälitatavatest ja
tapetavatest kristlastest, preestritest ja piiskoppidest eesotsas paavstiga. Mitmete
enne selle avalikustamist kolmandat saladust lugenud isikutelt (sh. paavst
Johannes Paulus II-lt ja kardinal Ratzingerilt, hilisemalt paavst Benedictus
XVI-lt) pärit kaudsete viidete kohaselt ei saa 2000. a. avaldatud saladus olla täielik,
kuna see peab sisaldama ka visiooni selgitavaid Neitsi Maarja otseseid sõnu,
mis kuulutavad tõenäoliselt ette laialdast ususttaganemist ja kriisi Kirikus
ning erakorralise iseloomuga karistust tervele maailmale.
Pöörakem tähelepanu sellele, et karistused olid Fatimas ette kuulutatud
tingimuslikult: "Kui te teete nii nagu mina teile ütlen ... saabub
rahu" ning "Kui inimesed jätkavad Jumala haavamist ... algab uus,
veelgi hirmsam sõda". Kuid hoolimata Fatima sõnumite avalikustamisest
Kiriku poolt pole ka kristlikud rahvad pöördunud ja on jätkanud Jumala
haavamist usustaganemisega, veelgi jultunumate pattude ja jumalateotustega, mis
on muutunud lausa paljude riikide poliitikaks. Seetõttu on enamus Fatimas
ettekuulutatud karistusi ka teoks saanud: 1. vahetult pärast Fatima sõnumite
andmist toimus Venemaal kommunistlik revolutsioon; 2. seejärel levitas Venemaa
oma eksitusi üle poole maailma, põhjustades sõdu ja Kiriku tagakiusamist (st
toimusid kommunistlikud revolutsioonid ja kujunes välja peale Teist Maailmasõda
poolt planeeti hõlmanud "sotsialistlik maailmasüsteem"); 3. peale
hävitavat Esimest Maailmasõda pöördumata jätnud rahvastele langes karistusena
osaks "uus ja hullem maailmasõda" (Teine Maailmasõda); 4.
"Kirikut, paavsti ja häid inimesi" tabasid "tagakiusamised, katsumused
ja kannatused". Need ettekuulutatud
karistuste teostumised on kinnitanud
Fatima sõnumi jumalikku päritolu, kuid mis veelgi olulisem, on kinnitanud ülejäänud,
veel teoks saamata veelgi hullemate karistuste ning nende karistuste
vältimiseks hädavajalikena seatud tingimuste (Venemaa pühitsemine Maarja
Patusüüta Südamele paavsti ja piiskoppide poolt, Maarja Patusüüta Südame
austamine, patukahetsus- ja hüvitusteod ning pöördumine Jumala poole) ülimat
aktuaalsust tänapäeval.
Eriline võtmetähendus nii kurjas, st Jumala karistuste peamise täideviijana
kui ka heas, st lõpuks toimuva üleüldise pöördumise algataja ning vahendina on
Fatima sõnumis Venemaal. Venemaa toimib esmalt Jumala karistuste peamise
vahendi ja täideviijana (nn. "Jumala piitsana"), seevastu tema
pöördumine ja muutumine üleüldise pöördumise algatajaks ja eestvedajaks sõltub Maarja
kaudu ilmutatud Jumala tahte kohaselt Venemaa pühitsemisest paavsti ja kogu
maailma piiskoppide poolt Maarja Patusüüta Südamele: "Siis Venemaa pöördub
ja maailmale kingitakse mõneks ajaks rahu." Mitmetel põhjustel, millesse
siin pole mõtet süüvida, pole nõutud Venemaa pühitsust Maarja Patusüüta
Südamele siiamaani toimunud[7].
Ameerika Ühendriigid ja Euroopa Liit võivad koos NATO-ga plaanida enda
Venemaa vastu kindlustamiseks mida iganes ning Eesti võib soovida ja isegi saada
enda pinnale kasvõi NATO diviisi. Kuid kui Jumal on oma karistavaks piitsaks valinud
Venemaa ja maailm seda karistavat piitsa jultunult välja kutsub, siis ta seda
piitsa ka saab ning see piits teeb oma töö edukalt, kõikidest vastupidistest sõjalistest, majanduslikest ja
poliitilistest kalkulatsioonidest hoolimata. Ning kui seesama Jumal on
sellesama Venemaa valinud üleüldise pöördumise algatajaks ja vahendiks, siis ta
selleks ka saab, meeldigu see meile Eestis või mitte, managu me oma soovkujutlustes
Venemaale lagunemist, hääbumist või mida iganes. Venemaa naabritena peame
hoiduma selle eest, et siis, kui Jumala piits karistavalt lööma hakkab, jätame tegemata
selle, mida me ainsana tegema peame ja võime ning teeme just nimelt seda, mille
läbi me endale kindla hukatuse kaela toome. Nimelt selle eest, et lootes ainult
inimliku kavaluse, tarkuse ja sõjalise jõu peale, kuid lootmata nii
halastamises kui karistamises suveräänselt kõikvõimsa Jumala peale, me seeläbi endale
just nimelt seda kaela ei tõmba, mille eest me Euroopa Liidu koosseisus ja NATO
vihmavarju all pääseda loodame: et meid ei tabaks Fatima karistuse
ettekuulutus: "... ning paljud rahvad hävitatakse".
Seepärast ei saa me Venemaa vahetu naabrina pidada Eesti inimeste ühist
palvet oma maa ja rahva pöördumise ja taassünni eest täielikuks ja
üleloomulikult realistlikuks, kui me ei arvesta Jumala poolt Maarja läbi antud
Fatima sõnumis seatud selgete nõudmiste ja tingimustega Venemaa osas. Kas see
meile meeldib või ei meeldi, me peame palvetama oma lähinaabri Venemaa ja tema
tõelise pöördumise, ning selle pöördumise tingimuse - Maarja Patusüüta Südamele
pühitsemise - teostamise eest paavsti poolt. Ainult see pühitsus koos oma
tulemusega - tõeliselt Kristuse poole pöördunud Venemaaga - on Eesti ainus
tõeline, efektiivne ja realistlik kaitse Venemaa ohu eest. Kui Jumal on valinud
Venemaa oma karistuse tööriistaks ("Jumala piitsaks"), siis valitu
viib oma karistava missiooni eksimatult täide ning ainus viis seda karistust
vältida, endast mööda juhtida või vähemalt pehmendada toimib läbi Jumala, mitte
aga NATO või USA vägede läbi Eesti pinnal.
Seetõttu kujutab Maarjamaa taassünni ühispalve viimane intentsioon Venemaa Maarja
Patusüüta Südamele pühitsemise ja tema Kristuse poole pöördumise eest meie maa
ja rahva tuleviku eest ettevõetava ühise palve hädavajalikku ja lahutamatut osa.
Venemaa pühitsemisest ja pöördumisest sõltub Jumaliku Ettehoolduse seletamatu, kuid
meile ühemõtteliselt avaldatud otsuse alusel terve maailma pöördumine ja üha
karmimaks muutuvate karistuste ärahoidmine. Kuni sellega ikka veel
viivitatakse, asub Venemaa tegevusse karistuste peamise algataja ja vahendina.
VÄLJAPÄÄSMATU OLUKORD NÕUAB SELLE
SELGET TUNNISTAMIST
NING VÄLJAPÄÄSUKS ÜLEINIMLIKE
VAHENDITE RAKENDAMIST
Üks korduva patu tagajärgedest seisneb paadunud patuse südametunnistuse muutumises
pimedaks oma tegevuse ja nende destruktiivse iseloomu ja jumalike
valgustusmomentide ning kurdiks kõigi inimlike ja jumalike manitsuste suhtes. See
laseb läbi ja kardab ainult seda, mis hoiatab ja süüdistab teda inimlike seaduste
ja käskude ning võimukate ja mõjukate inimeste ootuste vastu eksimise pärast. Tundub,
et Eesti poliitiline ja intellektuaalne eliit on juba ammu saavutanud täieliku
vaimse pimeduse ja kurtuse taseme ning teda suudaks nägijaks ja kuuljaks teha
sõna otseses mõttes välk ja pauk taevast. Kuid tundub, et vaimse ja moraalse
sõgeduse, kurtuse ja pimeduse küüsis viibib ka lihtrahva enamus, keda tema enese
arvatavas tervemõistuslikkuses on kümneid kordi petnud, haneks tõmmanud, ära
kasutanud, reetnud, temalt mitu nahka üle kõrvade tõmmanud ja mitu korda teda
maha müünud tema enda poliitikud, ajakirjanikud, haritlased ja avaliku arvamuse
liidrid - ning ikka ja jälle astub ta ühte ja samasse ämbrisse, uskudes samade
tegelaste uusi ja värskeid lubadusi või uute ja värskete tegelaste vanu
lubadusi ning pilgates ja mõnitades neid, kes teda manitsevad ja hoiatavad.
Rohkem kui paarkümmend aastat iseseisvust on pakkunud Eesti rahvale
võimaluse asetada kogu oma usu, lootuse ja armastuse ja suunata nendest
püüdlustest juhitud tegutsemise ühiskonnana erinevatele ebajumalate ning
libareligioossete pühadustena toimivatele loosungite suunas: need majanduslik
heaolu ("viie aastaga viie Euroopa rikkaima riigi hulka"),
demokraatia, vabadus, inimõigused jne. Kõikide nende ebajumalate ja loosungite
ühiseks omaduseks on see, et nad väljendavad ja teenivad materiaalseid väärtusi
ning indiviidi egoistlikke huvisid ja püüdlusi. Kõik need ilmaliku
libareligiooni ebajumalad ja pseudodogmad on üksteise järel osutunud pettuseks
ja illusiooniks ning seebimullina lõhkedes on endast järele jätnud skepsise,
lootusetuse ja küünilisuse. Eriti traagiliseks on paljudele eestlastele
osutunud nende kodumaa-armastuse ja patriotismi pettumine üha enam uuskolooniana
Euroopa Liitu lahustuva Eesti Vabariigi etteotsa seatud eurokubjaste loodud küünilises
reaalsuses.
Oma usu, lootuse ja armastuse sidumine üksnes poliitiliste, majanduslike ja
muud laadi tehnilis-materiaalsete lahendustega - lootuses, et järjekordne
nägudevahetus parteides või isegi parteidevahetus valitsuses toob iseenesest
mingi olemusliku muutuse paremuse suunas - tähendab tüütusena korduvat astumist
ühte ja samasse pettumuste ämbrisse, kuni ikka ja jälle petetud usu, lootuse ja
armastuse ühiskondlik potentsiaal ükskord ammendub ning asendub täieliku
apaatia ja ühiskondliku passiivsusega. Ainsaks alternatiiviks on see, et need
püüdlused ja neis peituv ühiskondlik potentsiaal suunatakse surnud ja
surmatoovatelt ebajumalatelt ja ideoloogilistelt loosungitelt lõpuks ometi usu,
lootuse ja armastuse transtsendentse olemusega kokkusobivate, püsivate,
kindlate ning elu hoidvate ja teenivate objektide ja väärtuste poole, mille
esmaallikaks ja lõppeesmärgiks on ainus tõeline Jumal, inimeste ja rahvaste
Looja ning Päästja.
Tulles tagasi lähtepunkti, nimelt demograafilise kriisi ja füüsilise
väljasuremise perspektiivi juurde, siis seda protsessi püsivalt ja sügavalt
tagasi pöörata ei suuda suurimad lastetoetused, soodsaim perekonnapoliitika
ning poliitika rakendamine püsivalt positiivse iibe saavutamise teenistusse,
kui sellega ei kaasne muutused rahva meelsuses. Niikaua kuni ühiskonnas valdav
meelehoiak on elu-, laste- ja perekonnavaenulik, nähes lastes takistust
elunautimise, karjääri ja eneseteostuse teel, perekonnas ja abielus aga
takistust ja piirangut isiku vabaduste ja õiguste teostamisele, ei muutu
olemuslikult midagi ja Eesti ühiskond jätkab paremat elu lubavate, kuid
lõppkokkuvõttes surma toovate ebajumalate - egoismi ja Mammona teenimist. Lahenduse
toob ainult praeguse egoistliku ja tarbimiskeskse meelehoiaku asendumine elule
ja isiksusekesksetele väärtustele - perekonnale, lastele ja teiste inimeste
hüve ning kodumaa ühise hüve teenimisele pühenduva meelehoiakuga. Sellist
muutust saab ühele füüsiliselt väljasurevale ning vaimselt ja moraalselt juba surnud
rahvale anda ainult Jumal ning Ta annab seda kindlasti neile, kes seda Temalt paluvad
- nii neile kui nende rahvuskaaslastele,
kes ise seda palu, kuid kelle eest palutakse.
Meie ainus realistlik lootus kõikehõlmavale rahvuslikule taassünnile
seisneb oma usu ja lootuse seadmises sellele kindlale tõsiasjale, et Maarja
pole Jumala ees unustanud ega unusta kord tema nimele pühendatud maad ja sellel
maal elavat sügavalt petetud, alandatud, ärakasutatud ning kõikide petlike
lubaduste ja lootuste purunemise tagajärjel lootusetuse kaotamiseni viidud
rahvast. Maarja on ustav ja Jumal on ustav, küsimus on ainult selles, kas
kriitiline hulk rahvast peab meeles ja teadvustab seda, et viimases hädas, kui
kõik inimlikud vahendid on ammendunud, on tal kindlalt osavõtlik ja kõikvõimas eestkostja
kõikvõimsa Jumala ees - Maarja.
Seetõttu esitan ma kõigile
eestlastele ja Eestimaa elanikele üleskutse igasuguse taassünni, uuenemise ja
ülesehitustöö aluse ja eeldusena hädavajaliku vaimse, moraalse ja religioosse
taassünni saavutamiseks alustada
ühispalvet Eestimaa taassünni eest Maarjamaana. Kuna Fatimas ilmudes kinnitas Maarja korduvalt, et nimelt
Roosipärg on Maarja Patusüüta Südame austamise kõrval peamiseks vahendiks,
mille kaudu saab edukalt paluda nii kaitset kurja eest kui jumalikku toetust
kõigi hüvede näol, kutsun üles Maarjamaa
taassünni ühispalveks koonduda eelkõige
Maarja enda poolt meile antud ja tema poolt eelistatud palvevahendi Roosipärja vahendusel.
Moskva Patriarhaadi Apostelliku Õigeusu Kiriku liikmed ja loodetavasti
Eesti Apostelliku Õigeusu Kiriku liikmed ühinevad Maarjamaa taassünni ühispalve
üritusega samadel eesmärkidel ja intentsioonidel, kuid nende traditsioonidele
eriomaste palvevormide vahendusel.
Üksikasjalikku informatsiooni Maarjamaa taassünni ühispalve kohta saab
Maarjamaa taassünni ühispalve "Maarjamaa Maarjale!" Sekretariaadilt:
www.maarjamaamaarjale.ee
maarjamaamaarjale@gmail.com
tel 53824561.
Isa Ivo Õunpuu,
Narva Püha Antoniuse Katoliku Koguduse preester
[2] Karl Reits (1881-1941) - üks XX sajandi
Eesti suurimaid sõnaprohveteid, kuulutas alates 1933. aastast avalikult üle
terve Eesti tema Vabariigi hukku, kuna
rahvas ja eriti nende juhid on usu kaotanud. Riigijuhid eesotsas K. Pätsi
ja K. Laidoneriga pilkasid ja mõnitasid teda, teda vahistati korduvalt avaliku
korra rikkumise eest. Ka valdav osa rahvast pidas teda usuhulluks ega omistanud
tema sõnadele mingit tähelepanu. Bolševike poolt 1941. mõrvatud Reitsi taskust
leiti kiri: "Mina tahan sulle teada anda kõik, mis Jehoova Jumal mulle on teada andnud
Eesti riigi kohta. See ilus vabariik, mida Jumal on Eesti rahvale andnud,
võetakse nende käest ära sellepärast, et juhid ja rahvas on unustanud oma
Jumala. Ja see antakse ära. Riigijuht annab riigi vabatahtlikult ära. Sest, mis
tarkust on ühel juhil, kellel pole Jumalat. Suur ehmatus tuleb juhtide peale,
nad vangistatakse ja viiakse ära ja rahvas satub ikke alla, kus ta saab tunda
nälga ja janu ja kannatusi. Tuli tuleb linnutiivul äkitselt alla tema linnade
peale ja ühelgi ei ole olemist. Ja paljude maade linnad hävitatakse ära ja
mitmed rahvad satuvad viletsusse. Eesti rahvas paisatakse
laiali seni, kuni saab ära kaotatud.".
[5] Ehkki Jumalaema ilmumised Fatimas ja tema edastatud sõnumid on
kaheldamatult jumalikku päritolu, kuuluvad nad nn. privaatilmutuste valdkonda, sellal kui ainus ja kordumatu ning
universaalse iseloomuga Jumalik Ilmutus on lõpule viidud Jeesuses Kristuses
ning mingit muud universaalset Ilmutust enam ei anta. Seetõttu kujutab iga
privaatilmutus - isegi Jumalaema läbi - ainult Kristuses lõpuleviidud
universaalse Ilmutuse aktualiseerimist konkreetse ajastu või rahva ees seisvate
väljakutsete kontekstis ning ta saab tõene olla ainult siis, kui ta on
täielikus kooskõlas Jumala universaalse Ilmutusega.
[6] Selleks olid 25. jaanuari öösel 1938 kuni
Portugali ja muude Lõuna-Euroopa maadeni nähtavad erakordselt tugevad virmalised,
ehkki eelnevatel ja järgnevatel päevadel nad puudusid.
[7] Veel mõned aastad tagasi levitati
laialdaselt seisukohta, et paavst Johannes Paulus II olevat Venemaa pühitsemise
Maarja Patusüüta Südamele teoks teinud 1984. a. kui ta terve maailma Maarja
Patusüüta Südamele pühitses. Selle väite lükkab esmalt ümber ilmselge fakt, et
mingit Venemaa pöördumist ristiusku ja Kristuse poole pole toimunud. Venemaa
pühitsemise mittetoimumist kinnitavad ka paavst Johannes Paulus II enese sõnad
pärast Venemaa pühitsemise väidetavat toimumist, mis ta lisas spontaanselt
terve maailma Maarja Patusüüta Südamele pühitseva teksti lõppu: "Valgusta
eriliselt neid rahvaid, kelle pühitsemist ja pühendamist Sa meilt ootad".
Mõned tunnid peale selle pühitsuse toimumist ütles Johannes Paulus II P.
Peetruse basiilikas: "Soovime valida selle pühapäeva, kolmanda paastuaja
pühapäeva 1984. aastal, mis jääb Lunastusele pühendatud Püha Aasta sisse, et pühitseda
ja usaldada kogu maailma inimeste suur perekond, kõik rahvad ja eriti need,
kelle pühitsemiseks on kõige tungivam vajadus, need, kelle pühitsemist ja Sinu
kätte usaldamist Sina ise meilt ootad."
0 kommentaari:
Postita kommentaar