Föderalistid: mida vähem on Eestil iseseisvust, seda parem!
Samal
ajal kui Eesti rahvuslikud ringkonnad peavad meeleheitlikku võitlust
selle nimel, et veenda kodanikkonda iseseisva riigi väärtustest ja
võitlevad rahvusliku eneseväärikuse ning eestlaste riigi territoriaalse
terviklikkuse eest, püüavad meie riigi poliitilisele panteonile tõusnud
kartellierakondade esindajad ellu viia täpselt vastupidist. Nemad
püüavad iga hinna eest hoopis jagada tasuta laiali Eesti riigi
territooriume ning veenda elanikkonda selles, et iseseisvuse vähendamine
e. föderaliseerumine on meie rahva ainuke võimalus. Vahe on vaid
selles, kas föderaliseeruda itta või läände - vene föderatsiooni
(Euraasia Liitu) või Euroopa föderatsiooni (Euroopa Liitu).
MARUSTE: Oht peitub Euroopa Liidu föderaliseerumata jäämises
Kriis eurotsoonis ja oht selle kordumiseks on pannud Brüsseli tõsiselt tegutsema. Ehkki seda sõna üritatakse vältida, on plaanitavate muutuste sisu riigiõiguslikus mõttes föderaliseerumine.
Eesti huvides on, et EL oleks tugev ja sinna kuulujate ootustele vastav. Tõhusa suurvõimuna pakuks liit Euroopa rahvastele rohkem, kui üksikute riikide omatahtsi toimiv ja lõtv kooslus. Kindlasti pole meie huvides iseenda toimimismudeli ebatäielikkusesse takerduv, bürokraatiasse ja lõpututesse vaidlustesse lämbuv EL.
Riigiõiguslikult on ELi arenguks kolm stsenaariumi: 1. EL kui unitaariik (üliriik); 2. EL kui föderatsioon; 3. EL kui enneolematu nähtus, asi iseeneses, millel puudub ajaloos analoog ja mida mõned tavatsevad kutsuda nn. sui generis nähtuseks.
Uskudes sinisilmselt sui generis arengusse on juhtunud/juhtumas see, mida oli arvata – puhkevad vaidlused selle üle, mis moodustis see EL on. Nagu vaidlustes ikka, on igaühel oma arusaamine. Samal ajal kaitseb hästimakstud bürokraatia oma privileege, laiendab võimupiire ja koondub keskustesse.
Tegelikkuses toimib EL de facto aina enam kui unitaarriik, kuid üliriigile omasel viisil ja meetodeil. Ühest küljest on see tõhusust silmas pidades vältimatu, teisalt pole selleks vajalikku, loojate antud pädevust ja adekvaatset riigiõiguslikku mudelit. Väikesed riigid tunnevad suurte ahistust; suured on mures, et nende osa võidakse blokeerida väikeste jonni või ainult neile tähtsa agenda pärast.
Kaasaegses maailmas peitub suurte toimivate föderatsioonide (nt. USA, Kanada, SLV) tõhususe ja edu alge täpselt määratletud ja konstitutsiooniliselt fikseeritud pädevustes ning seda järgivate protseduuride selguses. Üldistes huvides vältimatult vajalik on föderaalvalitsuse käes: riigikaitse, välispoliitika, rahandus, piiride valve ja kodakondsus, standardid jmt. Ülejäänu on osalisriikide endi otsustada ja teha.
Samavõrd oluline on riigi/võimuteostuse (meie puhul siis ELi) ülesehitus. Ehk siis parlamendi tasemel alamkoda, mis on föderatsiooni elanike esindus (valitakse otse Euroopa rahvaste poolt), ja riikide esindus ülemkoda, kus kõigil on võrdne esindatus ja hääl (a la tänane Ülemkogu). Iseenesest mõistetav on täitevvõimu (Komisjoni) legitimatsioon ja aruandlus parlamendi ees. Kui need asjad on paigas, siis ülejäänud tulenevad sellest ja EList võib veel asja saada.
Seega ohtlik pole mitte föderaliseerumine, vaid föderaliseerumata jäämine. Ehk siis olukord, kus toimub hiiliv suveräänsuse ülekandumine, mis on saadetud meeletust bürokraatiast ja ebamäärasusest.
Rait Maruste,
Eesti Vabariigi põhiseaduskomisjoni esimees,
Reformierakond
Allikas: http://bhr.balanss.ee/
MARUSTE: Oht peitub Euroopa Liidu föderaliseerumata jäämises
Kriis eurotsoonis ja oht selle kordumiseks on pannud Brüsseli tõsiselt tegutsema. Ehkki seda sõna üritatakse vältida, on plaanitavate muutuste sisu riigiõiguslikus mõttes föderaliseerumine.
Eesti huvides on, et EL oleks tugev ja sinna kuulujate ootustele vastav. Tõhusa suurvõimuna pakuks liit Euroopa rahvastele rohkem, kui üksikute riikide omatahtsi toimiv ja lõtv kooslus. Kindlasti pole meie huvides iseenda toimimismudeli ebatäielikkusesse takerduv, bürokraatiasse ja lõpututesse vaidlustesse lämbuv EL.
Riigiõiguslikult on ELi arenguks kolm stsenaariumi: 1. EL kui unitaariik (üliriik); 2. EL kui föderatsioon; 3. EL kui enneolematu nähtus, asi iseeneses, millel puudub ajaloos analoog ja mida mõned tavatsevad kutsuda nn. sui generis nähtuseks.
Uskudes sinisilmselt sui generis arengusse on juhtunud/juhtumas see, mida oli arvata – puhkevad vaidlused selle üle, mis moodustis see EL on. Nagu vaidlustes ikka, on igaühel oma arusaamine. Samal ajal kaitseb hästimakstud bürokraatia oma privileege, laiendab võimupiire ja koondub keskustesse.
Tegelikkuses toimib EL de facto aina enam kui unitaarriik, kuid üliriigile omasel viisil ja meetodeil. Ühest küljest on see tõhusust silmas pidades vältimatu, teisalt pole selleks vajalikku, loojate antud pädevust ja adekvaatset riigiõiguslikku mudelit. Väikesed riigid tunnevad suurte ahistust; suured on mures, et nende osa võidakse blokeerida väikeste jonni või ainult neile tähtsa agenda pärast.
Kaasaegses maailmas peitub suurte toimivate föderatsioonide (nt. USA, Kanada, SLV) tõhususe ja edu alge täpselt määratletud ja konstitutsiooniliselt fikseeritud pädevustes ning seda järgivate protseduuride selguses. Üldistes huvides vältimatult vajalik on föderaalvalitsuse käes: riigikaitse, välispoliitika, rahandus, piiride valve ja kodakondsus, standardid jmt. Ülejäänu on osalisriikide endi otsustada ja teha.
Samavõrd oluline on riigi/võimuteostuse (meie puhul siis ELi) ülesehitus. Ehk siis parlamendi tasemel alamkoda, mis on föderatsiooni elanike esindus (valitakse otse Euroopa rahvaste poolt), ja riikide esindus ülemkoda, kus kõigil on võrdne esindatus ja hääl (a la tänane Ülemkogu). Iseenesest mõistetav on täitevvõimu (Komisjoni) legitimatsioon ja aruandlus parlamendi ees. Kui need asjad on paigas, siis ülejäänud tulenevad sellest ja EList võib veel asja saada.
Seega ohtlik pole mitte föderaliseerumine, vaid föderaliseerumata jäämine. Ehk siis olukord, kus toimub hiiliv suveräänsuse ülekandumine, mis on saadetud meeletust bürokraatiast ja ebamäärasusest.
Rait Maruste,
Eesti Vabariigi põhiseaduskomisjoni esimees,
Reformierakond
Allikas: http://bhr.balanss.ee/
2 kommentaari:
Olen Mavis Calos, esindaja Aiicco kindlustus plc, anname välja laenu individuaalsed erinevused usalduse ja au. anname laenu intressimääraga 2%. kui olete huvitatud võtke meiega ühendust selle ettevõtte e-pos (amaah.credit.offer@gmail.com) nüüd jätkata oma laenu üleminekudokumendi ok. kui teil on vaja laenu, et luua ettevõtte või kooli te olete väga teretulnud Aiicco kindlustus plc. Võite meiega ühendust võtta ka selle e-post: ( maviscalos_laen_laenamine@outlook.com ). saame üle kanda summa, mida taotletakse enne nädalas.
DO YOU NEED LOAN FOR PERSONAL BUSINESS? IF YES CONTACT OUR EMAIL ABOVE TO PROCEED WITH YOUR LOAN TRANSFER IMMEDIATELY OK.
Hello Everybody,
My name is Ahmad Asnul Brunei, I contacted Mr Osman Loan Firm for a business loan amount of $250,000, Then i was told about the step of approving my requested loan amount, after taking the risk again because i was so much desperate of setting up a business to my greatest surprise, the loan amount was credited to my bank account within 24 banking hours without any stress of getting my loan. I was surprise because i was first fall a victim of scam! If you are interested of securing any loan amount & you are located in any country, I'll advise you can contact Mr Osman Loan Firm via email osmanloanserves@gmail.com
LOAN APPLICATION INFORMATION FORM
First name......
Middle name.....
2) Gender:.........
3) Loan Amount Needed:.........
4) Loan Duration:.........
5) Country:.........
6) Home Address:.........
7) Mobile Number:.........
8) Email address..........
9) Monthly Income:.....................
10) Occupation:...........................
11)Which site did you here about us.....................
Thanks and Best Regards.
Derek Email osmanloanserves@gmail.com
Postita kommentaar