ARVAMUS: Repliik “Kirikuelu“ saatele kooseluseaduse teemal
Autor: Malle Pärn | |
teisipäev, 12 august 2014 | |
Kuulasin
Vikerraadio “Kirikuelu“ saadet, kus kaitsesid geiabielu Rait Maruste ja
Heino Nurk. Mõlemad on poliitikud – Maruste endine kommunist, nüüdne
reformist, ning Nurk juhtiv geipoliitik –, seega võib oletada, et nad ei
räägi mitte vahetult, kõike, mida nad teavad või olulisemat osa
sellest, vaid valikuliselt, ainult seda, mida on hetkel kasulik rääkida,
et oma tahtmist läbi suruda. Seda, millega saab mõjutada kuulajaid
endale soodsas suunas.
Nagu kampaaniate puhul
kombeks, räägivad ka selle seaduse pooldajad ainult selle positiivsetest
külgedest. Negatiivseid isegi ei mainita, justnagu neid polekski. Need,
kes juhivad tähelepanu sellele, et on olemas ka negatiivsed küljed,
sildistatakse ühemõtteliselt vihkamise õhutajateks ühiskonnas,
foobideks, tagurlasteks, usuhulludeks, putinlasteks, natsideks.
Negatiivsete epiteetide hulk on märkimisväärne. Igaks juhuks, et keegi
ei julgeks neid uljaspäid toetada.
Maruste ütles:
“Mulle on sügavalt vastuvõetamatu see, et me tahame toetada või kaitsta
perekonda, olles millelegi vastu.” Kas see oli keelevääratus või
demagoogilise köietantsu suursaavutus? Ent ta kordas veel: “Miks te
olete poolt vastuolemise teel?”
See kõlab umbes
nii, nagu ütleksid kindluse ründajad: “Miks te olete meie vastu? Kaitske
oma kindlust, kui tahate, aga ärge olge meie vastu.”
Kui
miski ohustab perekonda, siis tulebki olla selle vastu. Kuidas seda
teisiti kaitsta saab? Ja ründajat tuleb paljastada, et rahvas ei usuks
tema omakasupüüdlikke valesid. Jah, teatud mõttes õhutab see tõesti
vihkamist – valetajate ja manipuleerijate vastu. Ent rahvast ei kutsuta
sõtta nende vastu, teda õhutatakse kaitsma oma lapsi, hoidma alles
esiisade traditsioone ja siiani eluterveks peetud suhtumisi.
Juhul,
kui need suhtumised ja traditsioonid on tõesti oma aja ära elanud ja
seisavad takistusena rahva vaimse ja ühiskondliku arenemise teel, siis
peaks olema võimalik seda ratsionaalselt ja arusaadavalt rahvale
selgitada. Ent seda ei tehta.
Selle asemel
korratakse juba õõnsakskulunud väljendeid: võrdsed õigused, vähemuste
diskrimineerimine, läänelikud väärtused, vabadus, avatus, arengud, “ärge
takistage teiste õnne”, “see ei võta teilt midagi ära”,
“homoseksuaalsus on geenides, seda ei saa muuta”, “aeg on edasi läinud”,
“meil on kahekümne esimene sajand” ja nii edasi.
Rahva
meelsuse muutmiseks levitatakse ka uusi termineid: sallivus,
tolerantsus, homofoobia, seksuaalne orientatsioon, omasooiharus,
samasoolised paarid, heteroperekond, heteroabielu, seksuaalsed
vähemused, LGBT-inimesed ja nii edasi.
Heino
Nurga, luterliku teoloogi, valiksõnavõtt oli mõistuslikum. Väga
kokkuvõtlikult ja rahulikult esitas ta olulisi “trumpkaarte”
gei-ideoloogiast: võrdlemine neegritega, võrdsed õigused, tagakiusamine,
isegi homoerootika olemasolu Piiblis. Ja lõpuks: “Rahvast on vaja
juhtida ja harida.”
Geide võrdlemine neegritega ei
ole kohe kuidagi loogiline. Nad on vähemuseks vaid teatud paikkondades.
On terve suur Aafrika, kus just nemad on enamus, mitte vähemus. Pealegi
ei tulnud nad Ameerikasse ise, nad veeti laevadega kohale ja müüdi
sinna orjadeks (ja keegi ei keelanud neil omavahel abielluda). Geid ei
ole meil õigusteta nagu neegrid olid Ameerikas.
Tagakiusamiseks
peab Heino Nurk ilmselt seda, et väga paljud inimesed ei taha
seksuaalerisusi normaalseks tunnistada. Muud tagakiusamist meil ju pole.
Geidel on täpselt samasugused õigused nagu kõigil teistel. Seda
ainukest õigust, mida neil praegu pole, ei ole ka kellelgi teisel. On ju
võrdsus? Ükski naine ei saa abielluda oma sõbrannaga, ükski mees oma
sõbraga. Abielu samast soost isikuga ei ole inim- ega kodanikuõigus,
ükski riik pole kohustatud seda seadustama. Küll aga esineb justnimelt
konservatiivsete vaadetega inimeste tagakiusamist geide poolt nendes
maades, kus geiabielu on seadustatud.
Mis puutub
meestevahelisse erootikasse Piiblis, siis see on küll “soovmõtlemine” –
seda terminit kasutas Heino oma vastaste hoiatuste kohta. Ma loodan, et
ta ei pea silmas märkust, et Johannes oli Jeesuse kõige armsam jünger.
Ilmselt on tegemist Samueli raamatutes kirjeldatud Joonatani ja Taaveti
sõprusega. Tõsi, Taavet ütleb Joonatanile: “Sa olid mulle väga kallis!
Naiste armastusest imelisem oli su armastus minu vastu!” Veel öeldakse,
et Joonatani “hing oli ühte köidetud” Taaveti hingega, et ta “tegi
Taavetiga liidu, sest ta armastas teda nagu oma hinge”. Liidu tegemine
ei tähendanud ometi “abiellumist”, vaid seda, et ta kaitses Taavetit
Sauli tagakiusamise eest.
Jah, ka
Maarja-Magdaleena armastust Jeesuse vastu on sageli käsitletud kui naise
erootilist armastust mehe vastu. Inimene loeb raamatut oma hinge
tasandilt, ta otsib Pühakirjast seda, mis on temale oluline ja
mõistetav. Kui ta ei suuda mõista puhast sõprust ilma sellest saadava
sugulise naudinguta, siis on teda raske veenda selles, et sõbra
(igasugusest seksuaalsusest vaba) armastus võibki olla imelisem
seksuaalsest armastusest ja abielust koos selle argipäevaga. Niisama
õpilase armastus õpetaja vastu, mida Maarja-Magdaleena ju tegelikult
Jeesuse vastu tundis, kuna Jeesus oli ta “vabastanud seitsmest kurjast
vaimust”, seega oli ta Jeesuse jüngrina “uus loodu”, kes ilmselt ei
mõelnudki enam seksuaalsuhetele ega isikliku elu naiselikule õnnele.
Moosese
seadus nõudis meestevahelise seksuaalsuhte karistamist surmanuhtlusega,
kuningas Saul oleks seda tingimata teinud, kui Joonatani ja Taaveti
suhe oleks olnud erootiline – ta ju tahtis Taavetist lahti saada.
Niisiis oli see puhas ja ustav sõprus, ilma igasuguse gei-erootikata.
Piiblit,
nagu igat kirjateksti, on võimalik tõlgendada mitut moodi.
Piiblitekstide tõsimeelset keelelist uurimist nimetatakse eksegeetikaks.
Ent on olemas ka termin eisegeetika, “sisselugemine”, mis tähendab oma
mõtete sissesobitamist Piibli tekstidesse, niisiis sedasama
”soovmõtlemist”, mille Heino Nurk omistas perekonna kaitsjatele.
Jah,
rahvast on tõesti vaja juhtida ja õpetada. Tõe, headuse ja õiguse
suunas. Just seda teevad perekonna kaitsjad: Vooglaid, Lehtsaar ja
paljud teised, kelle mõtted on meedia kaudu lugejateni jõudnud.
Kooseluseaduse pooldajad ei õpeta kedagi, nad vaid suunavad ja sunnivad,
jõuga, võimuga, demagoogiaga, paraku. Ja sildistavad õpetajad
homofoobideks.
Lisaks veel teadmiseks Heino
Nurgale kui kristlasele, või nagu ta ennast ise nimetab,
“geikristlasele”. Eesti keeles on sõna “abielu”, mis koosneb kahest
osast: “abi” ja “elu”. Loomisloos ütleb Looja: “Ei ole hea, et inimene
üksi on. Tahan talle abi teha, mis tema kohane on.” Ja ta teeb mehele
naise.
Ma ei tea, kas üheski teises keeles läheb
abielu mõiste ja tähendus ka keeleliselt ajas tagasi Piibli
loomislugudesse. Igatahes on see märkimisväärne detail: Eestis ei saa
abielu muuta “sooneutraalseks”, sest see ei ole siis enam abielu.
Kui
keegi nüüd jälle kordab, et “kooselu” ei ole ju abielu, siis juhin ta
tähelepanu sellele, et Heino Nurk on avalikult välja öelnud, et
geiaktivistide eesmärgiks on sooneutraalne abielu.
|
0 kommentaari:
Postita kommentaar