MATTI ILVES: VENEMAA KAALUB IMPORDIKEELDU LÄÄNE AUTODELE
Venamaa valitsus tahab suurendada survet Euroopa Liidule ning USAle ja selleks kaalutakse Lääne autode impordi täiekikku või osalist peatamist.
See oleks oluline löök eelkõige Saksamaa majandusele, sest Vene autoturg on peaaegu sama suur kui Saksamaal. Samuti on saksa autotootjad välisministri teatel investeerinud viimase kümne aasta jooksul umbes viis miljardit dollarit Venemaale, et toetada kohaliku tootmise arengut (koostetehased) ja muid struktuure.
Ainuüksi Group Volkswagen müüb igal aastal umbes 188 000 autot Venemaal ja sattub tõsistesse raskustesse, kui terve see turg ära kaob.
Nagu "Vedomosti" kirjutas, on impordi keelustamine Lääne autodele üks mitmetest ettepanekutest, mida Venemaa president Vladimir Putin on juba esitatud. Praegu see impordikeeld veel ilmselt ei rakendu, kuid võidakse võtta kasutusele, kui lääneriigid jätkavad uute sanktsioonide kehtestamist Venemaa vastu.
See vastastikune sanktsioonide kehtestamine võib viia tõelise kaubandussõjani ja kaugel ei ole siis ka tegelik sõda. Meie ajakirjandus pasundab praegu, et Venemaa jääb nälga ja näitab piltidel tühje poelette. Asjatu lootus, sest uute imporditurgude sissetöötamine ja kodumaise tootmise suurendamine võtab aega. Venelased võivad ajada märksa vähemaga läbi kui läänlased ja seda veel suures ülesköetud patriotismipuhangas, et kõik on meie vastu. Hoopis huvitav saab olema, kui Euroopa Liidu riigid omavahel karvupidi kokku lähevad sanktsioonide ja vastusanktsioonide pärast.
Lääs pole veel aru saanud, et vastastikust sanktsioonide sõda pole neil võimalik võita. Paradoks on just selles, et selle võidab vähemaranenud riik. Lihtsameelne, Venemaad mitte hästitundav Lääs arvas, et sanktisioonid ja piirangud on vaid nende eesõigus. Kus on siis lahendus? Head lahendust ei olegi, kui lääneriigid ei taha kaotada imperiaalset poliitikat ajavale Venemaale, on lahendusks täiemõõduline Vene-Lääne sõda Ukrainas ja annaks Jumal, et see ei kasvaks maailmasõjaks.
Kasutatud allikas: http://deutsche-wirtschafts-nachrichten.de/2014/08/18/russland-erwaegt-importverbot-fuer-westliche-pkw/
See oleks oluline löök eelkõige Saksamaa majandusele, sest Vene autoturg on peaaegu sama suur kui Saksamaal. Samuti on saksa autotootjad välisministri teatel investeerinud viimase kümne aasta jooksul umbes viis miljardit dollarit Venemaale, et toetada kohaliku tootmise arengut (koostetehased) ja muid struktuure.
Ainuüksi Group Volkswagen müüb igal aastal umbes 188 000 autot Venemaal ja sattub tõsistesse raskustesse, kui terve see turg ära kaob.
Nagu "Vedomosti" kirjutas, on impordi keelustamine Lääne autodele üks mitmetest ettepanekutest, mida Venemaa president Vladimir Putin on juba esitatud. Praegu see impordikeeld veel ilmselt ei rakendu, kuid võidakse võtta kasutusele, kui lääneriigid jätkavad uute sanktsioonide kehtestamist Venemaa vastu.
See vastastikune sanktsioonide kehtestamine võib viia tõelise kaubandussõjani ja kaugel ei ole siis ka tegelik sõda. Meie ajakirjandus pasundab praegu, et Venemaa jääb nälga ja näitab piltidel tühje poelette. Asjatu lootus, sest uute imporditurgude sissetöötamine ja kodumaise tootmise suurendamine võtab aega. Venelased võivad ajada märksa vähemaga läbi kui läänlased ja seda veel suures ülesköetud patriotismipuhangas, et kõik on meie vastu. Hoopis huvitav saab olema, kui Euroopa Liidu riigid omavahel karvupidi kokku lähevad sanktsioonide ja vastusanktsioonide pärast.
Lääs pole veel aru saanud, et vastastikust sanktsioonide sõda pole neil võimalik võita. Paradoks on just selles, et selle võidab vähemaranenud riik. Lihtsameelne, Venemaad mitte hästitundav Lääs arvas, et sanktisioonid ja piirangud on vaid nende eesõigus. Kus on siis lahendus? Head lahendust ei olegi, kui lääneriigid ei taha kaotada imperiaalset poliitikat ajavale Venemaale, on lahendusks täiemõõduline Vene-Lääne sõda Ukrainas ja annaks Jumal, et see ei kasvaks maailmasõjaks.
Kasutatud allikas: http://deutsche-wirtschafts-nachrichten.de/2014/08/18/russland-erwaegt-importverbot-fuer-westliche-pkw/
0 kommentaari:
Postita kommentaar